Crescent Compact 1252

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Tolle

Crescent Compact 1252

Inlägg av Tolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som synd är så tog jag ingen bild på den när jag nyss köpt den men den var nog värd de 700kr jag gav för den hoppas jag:)
vet inte årsmodell men skulle gissa mellan -74-78:)
plocka av allt och borjade slipa ner lacken då jag märkte att den blivit omlackad någån gång,under gömde sig den bärnstensfärgade lacken:O
sry för dålig bildkvalité är mobilbilder:(

Bild

Bild

kolven satt fast i motorn när jag köpte den pga att det inte fanns ett tändstift i och den stått ungefär ett år :evil:
men det fixades ganska snabbt och motorn är igång och fungerar klanderfritt:)
har portat den till ca 7000rpm^^ har filat kolven,jackat och filat insug,avgas och spolportarna:)

efter att jag slipat hela ramen nästan helt PLÅTREN och sen fixat alla små ojämnheter så va det dax för grundfärg:)
vill ha allt ordentligt så ingen burkfärg ahar används här inte,hade tur med väder och vind och det blev bara en liten rinning som jag slipa bort och lacka om:)

Bild
Bild

en lackerare jag känner blandade till Volvos ocean blue som jag la ett par lager av och sen klarlack:)

Bild

det fick härda i 3 dagar pga mycket klarlack :P

nu är det hemmá och jag har börjat montera det lite smått:)
gillar inte originalbakskärmen såg jag modifierade framskärmen från en yamaha Fs1 till bakskärm och stötdämparna är också ifrån samma yamaha Fs1 då dom gammla var rosthögar bara

Bild

Bild

slutligt resultat:)
doch utan sadel då den väntas på att gläs om och på bilden är den väldig sketen då jag inte orkade vänta med att testköra den då jag inte hann sätta på framskärmen :wink:

Bild

sen gjorde jag en "effektljuddämpare" enligt pappas anvisningar då det var såna som han gjorde i sin moppeålder:P:)

Bild

det va de kommer kanske en film sen när jag fattat hur man lägger till det:P:)
kommentera friskt nu,gärna bra och dåliga omdömen:) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju OK ut tycker jag, snygg färg :D Men effektdämparen såg ut som skit, ursäkta :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt ok hittils men jag tror du ska ta ett allvarligt snack med din Pappa :oops:

Gick hans moppe fortare med ett sånt rör eller lät det bara fränt :crossedbones: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som tidigare talare sagt så ser inte ljuddämparen ngt vidare ut. annars blir den fin. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygg färg , men släng på originalskärmen och pakethållaren. Och kedjan ser ut att behöva nåt :shaking shocked: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin annars men dämparen :x
Det alldeles riktigt man byggde efektdämpare så tidigare tillockmed jag.
HVA började på sina crosshojar.
Det var mycket joxande med sista röret längd ,diameter och hur långt in den skulle vara. <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skruva dit grejorna som saknas så blir det kanon thumb_up
Och självklart ska du köra med den där efektdämparen, bland det fulaste jag sett! ha ha ha, tror nästan man måste bygga sig en sån :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Tolle

Inlägg av Tolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Ser ju OK ut tycker jag, snygg färg :D Men effektdämparen såg ut som skit, ursäkta :roll:
haha aa jag vet xD
har den bara tillfälligt som tur e då jag håller på att bygga ett avstämt rör för motorn :P :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Tolle

Inlägg av Tolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Snygg färg , men släng på originalskärmen och pakethållaren. Och kedjan ser ut att behöva nåt :shaking shocked:
nja d får nog vara som det e men kedjeskydd o sving skydd får allt på:)
ni kan tat lungt annan ljuddämpare kommer :P
har inte ens testat den med denna :P <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo du måste ju testa o jämföra så märker du om det är nån skilnad på nu o då :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du kör utan gummidamasker på framgaffeln, så släng på ett par. Du får in mycket skit annars. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar