<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla hos nån handlare, har du ingen på orten kan du köpa på nätet, t ex hos Norscand. Antar att du ska ha en vanlig kondensator till Bosch Tändsystem. Kolla om kablarna är fastlödda eller sitter med mutter på ditt tändsystem.
Svänghjulsavdragare tror jag du kan köpa på Clas Ohlsson, är inte säker men... Annars finns det hos din handlare också.
När du fått loss svänghjulet är det viktigt att du märker upp hur tändplattan (den som kondensatorn sitter på) sitter i förhållande till motorblocket. Ett par körnslag eller märkning med tusch går bra.
Det är inte svårt att byta själv, kan var lite knöligt att få dit nya kondensatorn då nya har en tendens att vara lite större än hålet i tändplattan. Jag fick fasa kanterna på hålet en gång minns jag, en fettklick gör att det går lite lättare att pressa dit kondensatorn. Sätt en hylsa på och knacka dit den nya eller pressa dit den i skruvstädet. OBS använd en hylsa el liknande, pressar du i mitten på kondensatorn så går den säkerligen sönder. Ytterkant gäller!
Klart du ska testa! Det där är basicmekning för mopedister

<!-- </EdIndex> --></div>