Synd bara att upptäckt gjordes EFTER att motorn packats ihop och hängts på - att kickfjädern gått av.
Har Brattis från Tradera postat den nya till mig som han ska så ligger den förhoppningsvis på hallgolvet i eftermiddag. Vore ju kul att se om det blev nån fin effekt - Motorn lät riktigt aggressiv..som en... som ett arabiskt fullblod!
Hmm that went well. gav lite trevlig effekt också.
Men sen måste den ju ställa till det och sluta gå bra. Den började gå hackigt/ryckigt/dö ut... Ställer om tändning igen - Då går den bra, för att efter en stund gå hackigt/ryckigt/osäkert/dö ut åter igen.
Det var lika bra att hacka sig hem från skogen där jag höll till - knappt så tomgången kunde ta mig hem.
hjälp och råd!
Smuts i förgasare och bensinfilter är 2 heta ämnen nu. Förgasaren har legat lös under hela mekeriprocessen efter slipning m.m. och kan ju ha sugit in smuts och partiklar.
Kruxet med detta var att när motorn var ihopsatt igen så drog jag o min kamrat iväg ut i skogen för att hitta en bra tändinställning (jag bor mitt i smetiga city). När vi transporterade ut oss mot bushen så gick moppen superb - varmkörd.
Mitt uppe i våra naiva tankar så ansåg vi att tändningen kan ju bli ännu bättre (har en viss erfareneht av den där sedan förra säsongen). Och det var efter jiddret med tändningen som mr moped började bete sig osäkert.
Men jag har aldrig upplevt att det blivit såhär efter ändring av tändinställningarna. Att han blir svag/startar ej med mera tyder ju helt på fel inställning på både tändning (börjar tröttna på detta ord nu) och munstycke.
Men aldrig att den gått såhär illa efter kanske 100 meter. Juckar sig fram, hostar, tappar ork (som om den inte får bränsle)...
jorhul skrev:Det låter nästan som att du råkat orsaka något överslag någonstans i tändplattan när du jiddrade med tändningen.
Ja möjligheten finns verkligen - då den började bråka med mig efter tissel o tassel på tändningen. Den gubben kommer inte komma undan ikväll heller när jag felsöker