Jag är inte expert på det här men att ta isär och rengöra oket, kolla över så att alla gummidetaljer är hela o rena kostar ju inte så mycket tid/pengar så det är nog bra, brukar vara mycket skit i dom där.
kolvarna brukar vara lite spruckna och trasiga ibland men dom går ju lätt att svarva i plast/aluminium/rostfritt.
kolvarna kan vara väldigt bökiga att få ur eftersom stora locket med sexkanthål kan sitta så förbannat.
jag har gjort ett långt skaft av plattstål med sexkantnyckelbit i ändan och sen sätter jag upp det i skruvstycket och pressar ihop verktyget mot locket så det inte hasar ur och sen brukar locket lossna med lite våld.
jag tycker annars att tryckluft i luftnippelhålet brukar få dom flesta kolvarna att lossna, en liten träbit emellan kolvarna bara så inte den ena åker ur helt först.
det kinkigare biten, handtaget- förklarade nån annan här på forumet för en tid sedan, han hade kommit på att hålet för kolven i handtaget blev deformerat med åren så att kolven gick tungt. han hade också hittat packningar till nån bil som passade väldigt bra , tror att man fick karva lite i kolven för perfekt passning.
jag hittade inte tråden när jag letade men nån kanske kommer ihåg vem det var.
jo jag tillverkar slangarna, man kan få vilken längd som helst, pm:a för pris
luftnippeln kan du ta vad som helst men jag har inte hittat nån med det rätta utseendet, (det ska ligga en kula mellan säte och nippel)