Kopplingskorg - rätt lös
Kopplingskorg - rätt lös
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samtidigt som jag mekade lite annat kände jag på kopplingskorgen. den sitter rätt löst, förutom när kopplingsarmen sitter i rätt läge för att börja spänna. Jag kan rucka den upp/ner samt ut/in ett par mm. Är det kopplinglagret som är kass?
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 58
- Blev medlem: 13 jun 2008, 23:00
Bussningen - svår att byta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Sura!
Är den bussningen svår att byta - har en rätt fräsch reselvdelsmotor där korgen sitter fint....
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Är den bussningen svår att byta - har en rätt fräsch reselvdelsmotor där korgen sitter fint....
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Sura eller någon annan?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack!
Nu vet jag som sagt vad som låter - kopplingkorgen går emot kåpan...
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Nu vet jag som sagt vad som låter - kopplingkorgen går emot kåpan...
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Den "muttern" i mitten på kopplingskorgen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den "muttern" i mitten på kopplingskorgen - får man bara bort den genom att klyva motorn?
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn behöver inte klyvas, men du behöver ett specialverktyg för att hindra att kopplingsnavet roterar då du dka lossa muttern.
Detta kan du gör genom att svetsa på ett stag på en gammal lamell.
Se bild (fotad av "Sura")
<!-- </EdIndex> --></div>
Detta kan du gör genom att svetsa på ett stag på en gammal lamell.
Se bild (fotad av "Sura")

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo - det verktyget har jag, men sedan sitter ju det på koniskt, och ingen avdragare går ju att få under... hattar inte riktigt hur jag skall få loss den. Vad jag vill åstadkomma är att byta kopplingslagar och korg utan att klyva motorn.
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
Martin <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1471
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
-
- Inlägg: 1471
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
Re: Den "muttern" i mitten på kopplingskorgen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
om jag inte kommer ihåg fel så är den muttern vänstegängad, och sen ska man ha en M27 avdragare? ser likadan ut som den till svänghjuet men med större gänga för att få loss inre drevet <!-- </EdIndex> --></div>Djdrugs skrev:Den "muttern" i mitten på kopplingskorgen - får man bara bort den genom att klyva motorn?
Martin