Blivit nytillverkat?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Norscands tillverkning. SNYGGT! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok Nytillverkat :? Man börjar väl bli gammal och hänger inte med svängarna. Tycker fortfarande att sladdarna ser skitiga ut. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är kul med olika åsikter det är ju det som startar en diskussion :wink: synd bara att en del är liiite känsliga..
Men hur som helst. Så länge ett flongnytt kinalyse kostar samma som ett bra original så kan väl inte priset sjunka. för det är alltid dom gamla originalprylarna som står sig stadigt i värde..Men däremot om det skulle komma lyktor som kostar mindre än originalet då kanske priset skulle gå ner en bit på tradera.. :roll:
Men om man ser det på längre sikt så blir resultatet lite trist för oss moppenördar. snart kommer väl porthålskåpor skärmar mm. att finnas på Konsum. Det resulterar i att fler moppar blir kompletta å det resulterar i att renoverade moppar blir vanligare på blocket å det resulterar i att värdet å efterfrågan sjunker å slutligen resulterar det i att moppen som du själv satsat en förmögenhet i att renovera är värt ngr. tusingar.
:roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åsikter, som Clintan sa, är som rövar, alla har en.
Jag tycker i allafall att de e bra att det finns kopior å
köpa, för de kan vara svårt som F.. å få tag i fina originaldelar.
Jag har aldrig fått tag på nån nos pryl nångång. Däremot en del
fina begade delar. Ser ibland på tradera nos delar, men är skeptisk
många gånger på om de verkligen är det. Kanske den förkortningen
missbrukas ibland,avsiktligt eller oavsiktligt.
Synd bara att mycke av piratdelarna e dålig passform på.

Å du Doktorn, jag hoppas det snart finns piratdelar på ICA,
då har jag bara 1km till delarna. :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allting till Crescent är på gång....
Jag tror att värdet på 100% Original mopeder kommer att öka. Det kommer att resultera i att fler mopeder blir färdigställd och marknaden för att skrota moppar borde också minska rejält. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allting :shock:

Nu blir ja avis, synd bara att jag diggar det finfina märket Zundapp. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sedär... Herr Zündapp kanske borde byta märke :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men avis .. till zundapp finns väl allt redan.. kanske även i en ICA butik nära dig. Måste vara världens enklaste moppe att renovera (om börsen är stor..) tom. färgkoder å allt finns samma gäller puch å kolla bara där på dom nya delarna..har hört att bla. tanken till zundapp är rikskass

njae värdet på orenoverade fint patinerade originalmoppar som är helt kompletta är nog det som kommer att öka mest. Sjäv skulle jag aldrig köpa en renoverad moppe eftersom det oftast är dom som har varit i sämst skick å är ihopplockade av div tradera/marknadsfynd därefter som bäst glasblästrade å å lackerade i en "ganska" lik kulör som föhoppningsvis tål bensin. å där sitter golden bojj däck å fina plast klistermärken på tanken å en sadel i fel modern galon samt ett blankt nytt baklyse å plastkablar i fel färger ja listan blir lång.. detta jämfört med fin patina å orört original..dom mopparna är inte min grej om vi säger så men som föregående talare smaken är som baken (delad) å tur är ju det
å än en gång hoppas ingen tar illa upp för att man säger sin åsikt va..
sen är ju en tysk moppe ihopsatt med reprodelar tysk eller är den från kina.. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Allting till Crescent är på gång....
Jag tror att värdet på 100% Original mopeder kommer att öka. Det kommer att resultera i att fler mopeder blir färdigställd och marknaden för att skrota moppar borde också minska rejält.
Jadu Jossan, förmodar att du menar 100% original och inte en massa
nya eftermarknadsprylar "lik originalet" och omlackerade i nutidsfärger
som inte har samma egenskaper som gammal lack från 50/60-talet.. :)
Men nog är en 100% renoverad moped med många nya delar och omlackerad
snygg att se på och går som oftast verkligen bra men är fortfarande en
moped som inte har samma genuina originalkänsla helt igenom.
Själv har jag inte så mycket erfarenhet utan går helt och hållet på min
egen känsla för mopeder - ser iaf att mopeder som är orörda försvinner
fortare från blocket.se än delrenoverade dito.
Måste tillägga att jag har stor respekt för alla er därute som seriöst
går in för erat samlande av mopeder och dess mopedhistoria som ni bevarar.
Heder till alla er. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Många som helt plötslig nämner ordet pengar/värde
Det är väl bra om det kan bli en billigare hobby

Vi gnäller ju på slaktarna på tradera <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nähäedu Doktorn, till mina 60 tals Zundapps finns de lite me
delar, iallafall i Sverige. Nu menar jag sånt som t.ex skärmar,
kedjeskydd,pekethållare,sadlar å sånt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Raketsport skrev:Sedär... Herr Zündapp kanske borde byta märke :wink:

:shock: Svär inte i kyrkan :D <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

Hasse skrev:Nähäedu Doktorn, till mina 60 tals Zundapps finns de lite me
delar, iallafall i Sverige. Nu menar jag sånt som t.ex skärmar,
kedjeskydd,pekethållare,sadlar å sånt.
oops :oops:
nä dom är det nog lite värre med.. Jag syftar på dom lite nyare å det gäller ju även puch det finns ju inte allt till en dixie el. en cross.
å sen är det ju det där med renovering.. man försöker ju in i det sista att byta till likvärdiga delar däck/wirehöljen men såklart får man ju ibland sätta dit ngn ny del i brist på annat. Nog kan det var riktigt snyggt att kolla på tokfina renoveringar som tex på MC Collection inget fel i det men det är inte riktigt MIN grej.. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja jag tycker det är roligare med en fin bruksmoppe
än helt nyrenoverat, där finns det historia :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaa ibland kan folk tro att man är knäpp som tex nu när jag köpte en patinerad moppe av pälle (inget dumt i det tack pälle!) men jag har nu lyckats få tag i den kåpa som saknades dock lite för fin så den kåpan ligger nu ute i regnet å jag har även behandlat den med lite salt för att få den likadan som resten av mopeden.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar