Kolla noga avgassystemet från avgasport till bakre utsläpp så det inte är igensatt eller håller på att bli igensatt nånstans.
Att du får sänka gaspådraget för att få bättre effekt visar att den får mer luft än vad som fordras för förbränningen.
På vulcan Novolette fick jag gå upp till storlek 48 på munstycket för att den skulle gå bra. Standard storlek efter inkörning vill jag minnas var 45 på dom. På den Novoletten blev dock mer justeringar på förgasaren, ett utslitet nålmunstycke gjorde att den surade ner sig vid gaspådrag och till slut bytte jag förgasarhuset pga av en korsgänga i bensinnippeln.
Kontentan av det hela blev större huvudmunstycke och nålen längst ned kan man säga.
Måste tillägga att det blev rätt bra fart i den
men den måste bli riktigt varm först. Kall motor = en påse nötter
Meka igen och ta en längre provtur. Glöm inte hjälmen
När jag tänker efter så kan behovet av större munstycke bero på att det är etanol i bensinen numera men det är bara en spekulation....