Moppar som ni gärna vill ha?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Mats T

Inlägg av Mats T »

Micke S skrev:Har E-type under renovering och två Stockholmare som är klara. Skulle även kunna tänka mig en rostig plåtmoppe med herrejössesmaskin i (läs Sachs). Puch skulle med råge uppfylla rostkravet men stupar på det maskinella och att t.ex. Florida är för tjejer och svingpjattar och Alabama har gamla tanter på vischan som främsta målgrupp :P Undantaget är Dakota med sitt fina chassi, det är säkert en bra åkmoppe. Om man inte har bråttom.

Dude, your Puch is soo sexy!. Herredj---ars...

Nog med dåliga skämt. Här är något av en förebild, Mats T's fina moppe. Han får säga till om han inte vill ha den med på bild här.

En Dappe från lutet på 60-talet eller början mitten -70 vore inte fel, det hade jag när det begav sig 1700 kallt. Men de gamla Dappparna är lika iskalla nu som då.

Bild

Na !!! fin kan man inte säga att den är direkt.Men synnerligen roligt med gamla rosthögar som är lite sleeper !!

Han känner sig enormt hedrad att vara med på bild bland alla super moppar :wink:
Användarens profilbild
LilleK

Inlägg av LilleK »

En MCB 1209 och en Puch Montana hade inte varit fel.
Men med min takt så lär det dröja många många år innan det ens blir tal om det. Har två mopedvrak i källaren som skruvas sakta på och en rullande som knappt hinns med att puttras på.
Puch Maxi ca 1990 (Piaggiotillverkad i Italien)
Piaggio Ciao ca 1980
Puch Magnum X Rough Rider
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

skulle nog kunna tänka mig en Scoterett och en monarscoot oxå i hyggligt skick... :hmm: men det kanske man halkar över oxå nån gång... :wink:
Södåb

Inlägg av Södåb »

Raketaren skrev:skulle nog kunna tänka mig en Scoterett och en monarscoot oxå i hyggligt skick... :hmm: men det kanske man halkar över oxå nån gång... :wink:
Samma här en Skoterett står högt på listan och en Monarscoot.
Har visserligen en Monarscoot som jag tänkte åka RaketRallyt med men det är ett ratbygge, skulle vara kul att ha en riktigt fin med Sachsmotor och fotplattor en 69-71 eller nåt sånt. Sen står en Raket Sport -62a nästan lika högt på listan det börjar bli mycket nu.
Levve

Inlägg av Levve »

Gilera touring, Standard weekend,+ alla andra italienska sportmoppar
Dixie king

Monark La-Strada

Inlägg av Dixie king »

Monark La-Strada. En sån skulle inte va så dumt både den enklare och med dubbla avgas rör
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Det är många modeller man suktar efter,fast dom är nog mest för att beundra i garaget inte köra.Kulmopparna får bygga en ny varje år så man inte tröttnar :D
arvikaraggarn

Inlägg av arvikaraggarn »

Finns många puchmodeller! De enda ja kan tänka mig utanför puch är nog Monark La-Strada eller crescent 2000
Annars står en röd, trimmad, tidig 70tals Florida i bruksskick högst opp på min lista, en sån ja hade tidigare i mitt liv men dumt nog sålde när ja fyllde 18..
Puchentusiast
Ålder: 20
Bosatt: Karlstad och Arvika
Har en halv Puch MS50, och några mustangramar jag inte vill ha..
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Sura skrev:Dom mopparna som jag har är dom som jag vill ha, dom andra som jag inte vill ha, dom har jag sålt....
Enkelt !
Kör samma princip, insåg att det skulle bli för många annars som bara står och dräller.
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

För att anknyta till trådens startrubrik - nån gång "en färdig fungerande och klar" :roll:
Alabama67

Inlägg av Alabama67 »

Högst upp på min önskelista är en: Puch Mexico
Sedan vill jag gärna ha en Puch Dakota 67. Samt En babyblå Alabama och en Crescent 2000.

Sen är jag nöjd ett tag. :wink:
McLarin

Inlägg av McLarin »

När jag var 15 hade jag en Monark Lyx och en DBS Sport.

Så nu letar jag efter en liten 70-talare. 1237, Compact, 1209 eller liknande. Något manuellt växlat utan massa kåpor helt enkelt.
Kafferostare med 1237
johan_puch

Inlägg av johan_puch »

Puch MC50 tveklöst
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

OutbackJack skrev:.... nån gång "en färdig fungerande och klar" :roll:
Håller med... Nåt åt det håller är det för mej... :oops:

.... Projekt och idéer ökar hela tiden och när allt är klart och färdigt borde man ha en intressant och spännande veteranmopedflotta :roll:
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

En fjärde E-Typ vore trevligt. :roll:
Skriv svar