Micke S skrev:Har E-type under renovering och två Stockholmare som är klara. Skulle även kunna tänka mig en rostig plåtmoppe med herrejössesmaskin i (läs Sachs). Puch skulle med råge uppfylla rostkravet men stupar på det maskinella och att t.ex. Florida är för tjejer och svingpjattar och Alabama har gamla tanter på vischan som främsta målgrupp Undantaget är Dakota med sitt fina chassi, det är säkert en bra åkmoppe. Om man inte har bråttom.
Dude, your Puch is soo sexy!. Herredj---ars...
Nog med dåliga skämt. Här är något av en förebild, Mats T's fina moppe. Han får säga till om han inte vill ha den med på bild här.
En Dappe från lutet på 60-talet eller början mitten -70 vore inte fel, det hade jag när det begav sig 1700 kallt. Men de gamla Dappparna är lika iskalla nu som då.
Na !!! fin kan man inte säga att den är direkt.Men synnerligen roligt med gamla rosthögar som är lite sleeper !!
Han känner sig enormt hedrad att vara med på bild bland alla super moppar
En MCB 1209 och en Puch Montana hade inte varit fel.
Men med min takt så lär det dröja många många år innan det ens blir tal om det. Har två mopedvrak i källaren som skruvas sakta på och en rullande som knappt hinns med att puttras på.
Puch Maxi ca 1990 (Piaggiotillverkad i Italien)
Piaggio Ciao ca 1980
Puch Magnum X Rough Rider
Raketaren skrev:skulle nog kunna tänka mig en Scoterett och en monarscoot oxå i hyggligt skick... men det kanske man halkar över oxå nån gång...
Samma här en Skoterett står högt på listan och en Monarscoot.
Har visserligen en Monarscoot som jag tänkte åka RaketRallyt med men det är ett ratbygge, skulle vara kul att ha en riktigt fin med Sachsmotor och fotplattor en 69-71 eller nåt sånt. Sen står en Raket Sport -62a nästan lika högt på listan det börjar bli mycket nu.
Det är många modeller man suktar efter,fast dom är nog mest för att beundra i garaget inte köra.Kulmopparna får bygga en ny varje år så man inte tröttnar
Finns många puchmodeller! De enda ja kan tänka mig utanför puch är nog Monark La-Strada eller crescent 2000
Annars står en röd, trimmad, tidig 70tals Florida i bruksskick högst opp på min lista, en sån ja hade tidigare i mitt liv men dumt nog sålde när ja fyllde 18..
Puchentusiast
Ålder: 20
Bosatt: Karlstad och Arvika
Har en halv Puch MS50, och några mustangramar jag inte vill ha..