Mitt första moppeprojekt, detta alltså, hoppas jag ska kunna bli annorlunda. Får jag sedan lite hjälp när kunskaperna tryter, då kanske det finns hopp.
Klistrar in bilderna från min "Fråga om modell"-tråd så slipper ni klicka runt så mkt.
Nya däck och lite ny luft vore kanske inte för mkt begärt?
Som sagt, en M54 i rostpatinerat skick som ska förbättras mekaniskt men behållas som den är i övrigt.
Korta listan för stunden:
- Nya däck. (Här mottages all hjälp om ngn hittat moderna landsvägsdäck (Likt dem i första inlägget här http://raketsport.forumup.se/about7690-0.html) passande dessa storhjulingar på sk. 24". 19 ¾" verkar vara den moderna benämningen.)
- Hjullageruppdatering a'la "Hallsta moppers".
- Bromsöversyn. (Kan man göra nga uppgraderingar här tros utan att det blir för synligt och omfattande?)
- Översyn gaffel. Har en del ideer men åtminstånne borde man väl montera en stockholmsplåt på undersidan av övre gaffelkronan.
- Torrbryta fram en acceptabel sittställning med "rätt" stuk. Alltså fippla med sadel och styrhöjd samt utröna vad de tilltänkta fotpinnarna ska infinna sig. Nix, no tramps som de säger i Amerika...

Allt ovan för att det ska kännas ok att färdas på skrotet om det visar sig att man skulle uppnå lite högre hastighet i ngt nedförslut.

Vill helst inte såga och svetsa för mkt i moppen utan den ska kunna återställas till originalskick tänkte jag. Dock inget jag någonsin kommer göra. Däremot kommer jag säkert bulta dit/bort pinaler som anses nödvändiga eller överflödiga. Sen OM det svetsas ngn lite förstärkning i ramen tex så går det ju alltid att kapa och slipa bort.
Vi får se. Drömmar och ideer har aldrig varit svårt för mig, däremot driva projekt i mål då jag oftast har för extrema önskemål, höga krav och för lite tid. Känner ni igen det kanske?

Ska bli riktigt riktigt kul detta!