Vevparti för kedjetransmission SACHS

Pälle

Vevparti för kedjetransmission SACHS

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Söker ett användbart vevparti till Sachs 2 vxl med kedjetransmission, ca 1958 och äldre. Har mindre vevslängar än "normala" sachsmotorer.

Hör av dig om du har något till salu eller har kompetens och vilja att byta vevstake/lager åt mig :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de e pressade saker va??c har fundering på o skaffa ett slitet parti o testa med pressen här på jobbet om de går att trycka isär de hela. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:de e pressade saker va??c har fundering på o skaffa ett slitet parti o testa med pressen här på jobbet om de går att trycka isär de hela.
Japp, det är pressat. Att få isär och ihop grejerna igen är nog minsta problemet. Det svåra är att balansera vevpartiet efteråt :roll: Tappen för vevstaken är ju rund så det gäller att man vet vad man gör. Jims mekarhörna har haft en guide till detta nån gång vet jag. Nån anordning med plåtprofiler och mätklockor....

Finns det någon i Öviksområdet som kan renovera vevpartier, någon som vet? <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:de e pressade saker va??c har fundering på o skaffa ett slitet parti o testa med pressen här på jobbet om de går att trycka isär de hela.
Japp, det är pressat. Att få isär och ihop grejerna igen är nog minsta problemet. Det svåra är att balansera vevpartiet efteråt :roll: Tappen för vevstaken är ju rund så det gäller att man vet vad man gör. Jims mekarhörna har haft en guide till detta nån gång vet jag. Nån anordning med plåtprofiler och mätklockor....

Finns det någon i Öviksområdet som kan renovera vevpartier, någon som vet?
Tyvärr bor jag inte i närheten, annars hade en kompis haft möjlighet...han gör som så att han pressar ihop det, och sen är det ju mätklocka som gäller <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänk på att man inte kan pressa tappen igenom vevskinkan ( konisk vevtapp). <!-- </EdIndex> --></div>
johnnyer

Inlägg av johnnyer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.rosebackenscykelomotor.se/delar/del80518.htm

Kann detta passa. <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

Japp, det ska passa! 250 spänn :shock: KÖP <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja Rösebäcken har massor av dom nya :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klockrent! Han har även nya hus till 12mm paddförgasare med filter för 200 spänn :D

250 spänn det är billigt! :D Å andra sidan så är det väl få sachsmotorer som rullar omkring med kedjetransmission idag :roll: Något mer som är speciellt för dessa motorer? <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svänghjulet är väl speciellt har jag för mig det är en annan koning <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->rotationsriktningen.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar