den där skulle jag leta fel i tändsystemet på.
erlan
Bing kyrkport 17mm
kolla abrissavståndet. vet du inte vad det är så börja leta på raketsports hensida. där någonstans finns en bra beskrivning på det. ofta får man sänka brytaravståndet för att få det rätt. nackdelen med litet brytaravstånd är att man får justera oftare.
sen när det är rätt så prova ned olika tändlägen.
har du en ny fin krök ska den bli blå, annars är det för tidig tändning.
det är i alla fall min äsikt.
normalt sett så ska en sån setup orka dra 14-28 i drevning om det inte är altför bergigt.
erlan
PS
min åsikt att det är tändfel grundar jag på att den går bra när den är kall.
sen när det är rätt så prova ned olika tändlägen.
har du en ny fin krök ska den bli blå, annars är det för tidig tändning.
det är i alla fall min äsikt.
normalt sett så ska en sån setup orka dra 14-28 i drevning om det inte är altför bergigt.
erlan
PS
min åsikt att det är tändfel grundar jag på att den går bra när den är kall.
tändläge till dom cylindrarna har jag varit med att diskutera förr på forumet. men tänk på att orginal spec på tändläge är med en passiv ljudämpare med en massa insatser för att gå tyst i.
har du en aktiv ljudämpare, även kallad pipa, så har du mycket mindre avgaser kvar i cylindern som stör förbränningen. och då vill den ha senare tändning.
ner mot 1mm kan du prova med.
runt 40 på en moppe som gör 60 borde det vara bästa fyllnadsgraden och högsta kompresionstryck.
erlan
har du en aktiv ljudämpare, även kallad pipa, så har du mycket mindre avgaser kvar i cylindern som stör förbränningen. och då vill den ha senare tändning.
ner mot 1mm kan du prova med.
runt 40 på en moppe som gör 60 borde det vara bästa fyllnadsgraden och högsta kompresionstryck.
erlan
Idag har jag meckat utan någon skillnad alls typ. Byt till 12 kugg fram, försökt ställa tändningen 2mm i förtändning men oavsett hur jag vrider plattan så tycker jag att brytarna öppnar precis när kolven ska vända kanske 1mm innan. Provat köra med max förtändning och tvärtom och nånstans mittemellan