off topic tråden
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
De ser lite bättre ut, men vi kan först vara säkra om 24 timmar då giftet passerat kroppen. Sen får vi ta prover för att se om det blivit invärtesskador på organen.
Katt och hund är hyperkänsliga för alvedon. De dör av inreblödningar om man inte ger motgift snabbt, men har de fått i sig mycket så hjälper inte motgiftet. Jag var inne på vet. stationen efter 15 minuter så vi har oddsen på vår sida i alla fall.
Katt och hund är hyperkänsliga för alvedon. De dör av inreblödningar om man inte ger motgift snabbt, men har de fått i sig mycket så hjälper inte motgiftet. Jag var inne på vet. stationen efter 15 minuter så vi har oddsen på vår sida i alla fall.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jag tål inte alla piller jag heller. När jag fick nåt smärtstillande efter ljumskbråckoperationen för ett par år sedan svimmade jag framför sjuksköterskan. Jag kände jag mådde illa, det snurrade och jag bara föll ihop...
Jag har en pillerask om jag behöver. Kollade nu och det står Panodil på den.
Är det lika illa för katter och hundar?
Jag har en pillerask om jag behöver. Kollade nu och det står Panodil på den.
Är det lika illa för katter och hundar?
Mja... Jag fick Ibumetin en gång mot nånting men jag kommer inte ihåg vad. Mediciner har oftast biverkningar och senare fick jag veta att det läkemedlet hade just den biverkningen att det kunde framkalla magkatarr och liknande.
Före bråckoperationerna fick jag fylla i ett formulär om mediciner jag inte tålde men det är inte lätt veta om man inte varit utsatt för dem. Före operationen fick jag också en antiinflammatorisk medicin och den ska inte vara bra men man får den i alla fall förmodligen därför den är effektiv.
Sen fick jag starka värktabletter efteråt och det var dom jag svimmade av. Minns desvärre inte vad dom hette. Det var små piller. Små piller är nog lurigare tror jag...
Före bråckoperationerna fick jag fylla i ett formulär om mediciner jag inte tålde men det är inte lätt veta om man inte varit utsatt för dem. Före operationen fick jag också en antiinflammatorisk medicin och den ska inte vara bra men man får den i alla fall förmodligen därför den är effektiv.
Sen fick jag starka värktabletter efteråt och det var dom jag svimmade av. Minns desvärre inte vad dom hette. Det var små piller. Små piller är nog lurigare tror jag...

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag tänkte mer på Micke S svar. Men mediciner är starka grejer. Djur däremot tål inte samma ämnen som människan och det som är antiinflammatoriskt på oss kan dräpa ett djur då de tar död på dess röda blodkroppar.
Obehagligt med medicintesterna i DDR men jag har faktiskt hört om liknande tester i sverige också på 80-90-talet.
Obehagligt med medicintesterna i DDR men jag har faktiskt hört om liknande tester i sverige också på 80-90-talet.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Vad många inte vet är att vanlig choklad som vi äter är dödligt för hundar om de äter i "tillräckliga mängder".Raketsport skrev:Jag tänkte mer på Micke S svar. Men mediciner är starka grejer. Djur däremot tål inte samma ämnen som människan och det som är antiinflammatoriskt på oss kan dräpa ett djur då de tar död på dess röda blodkroppar.
.
Det lär vara cacaon som deras organ inte kan hantera på rätt sätt.