4lamells koppling

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

f50glx skrev:56an jag har inte fastnat i trimmar träsket har nog alltid varit där men jag måste ju ha en en åkar moppe sen har jag flera moppar som är hyfsat orginal
klart du ska ha en gomoppe som du kan åka från myggen med Roger...å din E-Type är inte å leka med..det kan jag då intyga... 8) hoppas kunna komma upp fler gånger åka moppe i vackra övertorneå.. :)
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Raktetaren du svarar Roger men orden är riktade mot mig som om jag missunnar någon något.

Det mesta går att tolka negativt fast jag med "trimmarträsk" menar att det lätt att hamna i en utgiftspiral där det ena kräver det andra och det till slut blir rätt dyrt.

Själv tror jag en kraftig effektökning kräver en lika kraftig grundstomme typ kkr motorer om man ska få ett bra och hållbart resultat i kkr-hästkraft-racet.

Innan man postar måste man kolla alla orden för det kan alltid finnas nån som vill kasta en i skiten. Det måste man tänka på. Alternativet är att inte skriva nåt alls. Det har faktiskt hänt jag berömt nån och fått skit för det.

Sånt är livet.... :(

Det här är en av anledningarna till att jag numera mest skriver i egna trådar eller andras trådar som jag ser som "säkra".
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

"Det mesta går att tolka negativt fast jag med "trimmarträsk" menar att det lätt att hamna i en utgiftspiral där det ena kräver det andra och det till slut blir rätt dyrt"

jag har glömt vem, men det var en proffesionell biltrimmare en gång i tiden som brukade börja med att fråga kunderna: hur fort har du råd att åka.

"Själv tror jag en kraftig effektökning kräver en lika kraftig grundstomme typ kkr motorer om man ska få ett bra och hållbart resultat i kkr-hästkraft-racet. "

ju sämre utgångsläge, desto större utmaning. sen kan det ju vara så att man inte vill såga sönder ramen. eller något tävlingsreglemente styr motorvalet.
och det är ju ett känt fenomen att förstärker man ett problem så får man problen nån annan stans.

men det är ju så att vissa saker går inte att förklara för dom som inte redan fattat.
men på -60--70 talen fanns ett s.k. orginal som man sa på den tiden, här på trakten. han puttrade runt på en trampmoppe av okänt ursprung och okänd ålder. förmodligen inte tvättad sen ny. hade alldrig sett åka fortare än 25. han bodde nån mil utanför staden. en gång var det några grabbar som kom i fatt honom och dom hde mer eller mindre trimmade dakotas så dom blåste för bi gubben men när den sista passerat så vred "manne" på gasen och åkte om hela gänget igen. inte ens den snabbaste av dakotorna hann med.
hur många ärliga kmh en urpluggad dakota gjör/gjorde vet andra bättre än mig.
på den tiden var det alltid så mycket drevat som motorn orkade.
man kan ju bara gissa hur kul gubben hade.

erlan

PS
offtopic ovan nämda orginar/klurig gubbe/tekniskt geni åsikterna gick isär.
han hade som paradnummer att svetsa motorblock. han svetsade nog ihop vaenda sänderfruset motorblock åtminståne hela -50 -60 och halva -70 talen inom 3-4 mils omkrets. och jag har hört många gamla bilmekar som varit där med spruckna motorblock, och alla påstod att det höll hur bra som helst, inga problem. och det med utrustning som dagens svetsare troligen inte skulle ens
fatta att var en svets.
pinnsvetsen ska ha varit tre st lösa transingar på en hylla. och gassvetsen ett karbidaggregat.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Stopp nu gubbar det jag svarade Roger var inte tänkt som nåt negativt.. :)

utan endast ett påhejande åt honom angående hans fräna E-type... 8)

så simma lugnt 56 an inget illa riktat mot dig.. :wink:
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

parick det må hända att jag inte kan stava så bra men är man dyslextiker så är man . men jag kan mycket anat med mina händer 8) 8)
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Inga problem att förstå dig, Roger! :wink:

Förresten apropå Stuvstas koppling, ingår det lameller i det paketet?
Det ser så ut om man kollar på hans hemsida iaf.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Raketaren skrev:Stopp nu gubbar det jag svarade Roger var inte tänkt som nåt negativt.. :)

utan endast ett påhejande åt honom angående hans fräna E-type... 8)

så simma lugnt 56 an inget illa riktat mot dig.. :wink:
Härligt, då kan jag pusta ut :D

Jodå, Roger har fina moppar thumb_up

Jag har kollat in dom på läsarnas mopeder...

Det här passar bra för det är omslag i vädret nu och då blir jag konstig i hela kroppen
Skriv svar