Jofrabcyllarna brukar ju hålla riktigt bra kvalitet men Cylindern från Ettansmopeder ser ut att vara en Kina-cylle med tunt gods och kanaler som är bearbetade med huggmejsel
Den första bilden är från Ettans och den andra är en Jofrab-märkt cylinder som jag köpte från Tyskland förut.
Senast redigerad av Micke S den 28 sep 2013, 09:55, redigerad totalt 1 gång.
bilden från ettans är på den cylinder som gav jofrab fruktansvärt dåligt rykte för några år sen. antar att det var därför man lanserade varumärket garage24 ?
däremot fanns det dom som påstod att jofrabcyllem med dom hemska kanalerna var ett bra ämne för den som ville porta/trimma mer. ingen aning om det stämmer.
erlan skrev:bilden från ettans är på den cylinder som gav jofrab fruktansvärt dåligt rykte för några år sen. antar att det var därför man lanserade varumärket garage24 ?
Kan inte tänka mig att en enda cylinder som knappast är en storsäljare jämfört med mycket annat dom sysslar med skulle påverka ryktet såpass mycket att dom byter namn på företaget. Däremot var det nog så att J-OForsberg Reservdelar AB inte längre tillhör J-O Forsberg, och de nya ägarna ville ha ett nytt "modernare" namn.
erlan skrev:bilden från ettans är på den cylinder som gav jofrab fruktansvärt dåligt rykte för några år sen. antar att det var därför man lanserade varumärket garage24 ?
Kan inte tänka mig att en enda cylinder som knappast är en storsäljare jämfört med mycket annat dom sysslar med skulle påverka ryktet såpass mycket att dom byter namn på företaget. Däremot var det nog så att J-OForsberg Reservdelar AB inte längre tillhör J-O Forsberg, och de nya ägarna ville ha ett nytt "modernare" namn.