Jofrab Sachs cylinder från Ettansmopeder

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Jofrab Sachs cylinder från Ettansmopeder

Inlägg av Micke S »

Jag så att Ettansmopeder säljer Sachs cylindrar under märket K-Star/Jofrab. Undrar hur det hänger ihop. http://shop.ettansmopeder.se/cylinder-5 ... rab/8663-0

Jofrabcyllarna brukar ju hålla riktigt bra kvalitet men Cylindern från Ettansmopeder ser ut att vara en Kina-cylle med tunt gods och kanaler som är bearbetade med huggmejsel :shock:

Den första bilden är från Ettans och den andra är en Jofrab-märkt cylinder som jag köpte från Tyskland förut.

Bild

Bild
Senast redigerad av Micke S den 28 sep 2013, 09:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Kenneth_

Inlägg av Kenneth_ »

Den senaste Jofrab uppsättningen är ju den du köpt i tyskland, han kanske bara har en gammal bild ?
Dybt nede, alle ønsker at vide, hvordan det føles at gå Sachs
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

bilden från ettans är på den cylinder som gav jofrab fruktansvärt dåligt rykte för några år sen. antar att det var därför man lanserade varumärket garage24 ?

däremot fanns det dom som påstod att jofrabcyllem med dom hemska kanalerna var ett bra ämne för den som ville porta/trimma mer. ingen aning om det stämmer.

erlan
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Kenneth_ skrev:....han kanske bara har en gammal bild ?
Det är nog lika sannolikt som att BMW skulle presentera nya 3-serien med en bild på en gammal Anglia för att slippa besväret att ta egna bilder.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Kenneth_ skrev:Den senaste Jofrab uppsättningen är ju den du köpt i tyskland, han kanske bara har en gammal bild ?
det kan inte vara så att hans försäljning går lite trögt???

erlan
Användarens profilbild
glava
Forumsponsor

Inlägg av glava »

Kina-cylle med tunt gods och kanaler som är bearbetade med huggmejsel Shocked

Är inte det där en som är märkt "nts" eller nåt sånt?

Står ju jofrab på cylinderfotens högersida annars..
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Här hittar man K-Star cylindrar till bl.a Sachs. Det är nog därifrån Ettans tar sina skulle jag tro genom att de anger K-Star på hemsidan.

http://www.k-star.tw/
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

skulle vara intressant att höra om det överhuvudtaget finns nåt posivtivt med Ettansmopeder :?

8)
G-son

Inlägg av G-son »

erlan skrev:bilden från ettans är på den cylinder som gav jofrab fruktansvärt dåligt rykte för några år sen. antar att det var därför man lanserade varumärket garage24 ?
Kan inte tänka mig att en enda cylinder som knappast är en storsäljare jämfört med mycket annat dom sysslar med skulle påverka ryktet såpass mycket att dom byter namn på företaget. Däremot var det nog så att J-O Forsberg Reservdelar AB inte längre tillhör J-O Forsberg, och de nya ägarna ville ha ett nytt "modernare" namn.
Användarens profilbild
disktant

Inlägg av disktant »

G-son skrev:
erlan skrev:bilden från ettans är på den cylinder som gav jofrab fruktansvärt dåligt rykte för några år sen. antar att det var därför man lanserade varumärket garage24 ?
Kan inte tänka mig att en enda cylinder som knappast är en storsäljare jämfört med mycket annat dom sysslar med skulle påverka ryktet såpass mycket att dom byter namn på företaget. Däremot var det nog så att J-O Forsberg Reservdelar AB inte längre tillhör J-O Forsberg, och de nya ägarna ville ha ett nytt "modernare" namn.
Bolaget såldes 2005 namnbyte 2010
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot

http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

Min har snygga portar men tunnt gods :(
NV 1127
Skriv svar