Thinnertvätt compact avklarat för stunden! va tycks??

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag skulle nog ta det lugnt med beslutet åka en sommar med den
o då märker man vad man vill :) men prova o polera den o så
dekaler med det gör underverk :P <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm kanske kastar på dekaler o kör med sluten lack. lite slipat o skavt på sina ställen. de får kanske duga ett tag. har ej tid just nu för ny lack. så den får gå. allt övrigt fungerar ju fint sen att den ser sliten ut gör kanske inget. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite slitet bruksskick är oxå charmigt... :wink: då törs man dessutom använda den.. 8) poler å kläm dit dekaler bara... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vart kan ja köpa fina dekaler då?? ska ju inte kosta skjortan. e ju visserligen några ställen på moppen som e plåtrena men lite ytrost e charmigt kanske. lite rat stuk på den hehe köpte den ju billigt så man kan laborera lite med den o göra vad man vill. den går ju att renovera till fint skick om man vill eftersom den e komplett o har alla delar. de som e fel e ju motorn men den fick de bli då den skulle bli budget renovering, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror att nordscand har dekaler till den.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okok ska kolla upp de. hur skulle du göra med de plåtrena ytorna?? ska de få fa slitet som de e o risk för ytrost eller?? de kanske ser coolt o patinerat ut på den?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodu, inte var den direkt vacker där under. slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ne den va ju inte de, snyft, men den får gå som sliten bruksmoped. lite rubbing på de värsta sen på me dekaler. de plåtrena får va till de blir ristigt. lite skoj me patinerat skick me, hellre som den e nu än sprayfärg eländet som va på kladdat förut utan större underarbete. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker att du ska riva och satsa på en seriös lack, även om vissa pratar om att bevara originallacken så är ju trots allt compakt en dussin moppe.
Raketaren gör rätt som behåller lacken på sin Golden Champ , dom är ju inte lika vanliga <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vi får se hur de blir ska ha tid o energi till o lackera om den me. de tar ju lite tid. o de e ju inte de roligaste som finns att göra under arbete. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såja! Fram med lite sandpapper och grundfärg. Sen springer du iväg till Mekonomen och köper några burkar av Hagmans fälgfärg Silver och lite klarlack :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ne så skoj ska vi inte ha nu haha. ska den lackas så plockar ja den i smådelar. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:ne så skoj ska vi inte ha nu haha. ska den lackas så plockar ja den i smådelar. hehe
Jo det var så jag tänkte också... Det är väl fort gjort att preppa en Compact för lack? Jämför med en 2000 eller 2013 som du håller på med :roll: Herrejösses, compactramen tar väl 30 min att slipa på sin höjd? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja de kanske går fort men tiden finns inte te de nu. den har stått ute i kylan idag så när ja skulle ta den från jobbet så ville den inte starta, misstänker den frusit i förgasaren pga kondensvatten i tanken, testade o springa för kicken slirar pga skit lameller. men den startade ej. så de vart o starta skoteretten. haha den har stått ett par veckor nu men lite choke o ett kick så va den igång utan problem, den kan man verkligen lita på. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar