Maxi cylindrar passar inte på den fläktkylda motorn utan att du tar bort fläktkåporna och sätt dit nya sidokåpor från colorado på vänster sida.
Det är också bara 50cc cylindrar som passar i blocket om. Man inte undantar de som kallas 60cc men är 54cc.
Dra pluggen i orginalcylindern och gör en 7mm lucka i kolven istället

Förväntar du dig 65-70 på plan mark och inte i nedförsbacke så går det åt portning eller mer kubik.
Större cylindrar kräver att man modifierar blocket vid cylinderfoten.
Denna operation är inte särskilt svår upp till 70cc om man är van att skruva isär en motor och kan hantera en slipmaskin och dessutom har tummen placead på rätt ställe.
Mest prisvärd och allround tycker jag att 70cc k-star till maxi är. Cylinder och topp för cirkus tusen spänn i svenska webbbutiker.
Den som kallas 60cc (54) kan du lika gärna strunta i, det finns 50cc som är betydligt bättre om du inte nödvändigt vill ha fläkten kvar för då är den det enda alternativet, eller ja det finns visst en 60cc hos puchverkstan med 41mm kolv som då blir 57cc.
Dyrt skräp enligt min uppfattning (säkert nån som får ont i tårna nu)
