Jag har slut på mina 4 lamells kopplingar och kommer inte tillverka några fler .
Den sista som jag gjorde har jag liggandes i garaget, utifall Finnholmaren får för sig att börja slira.
Med tanke på att det sitter en nytillverkad original koppling i den som verkar hålla i som satan, så får nog 4 lamellarn ligga på hyllan ett bra tag.
Jag trodde inte att det skulle räcka med 2 lameller till Finnholmaren, för den är väldigt pigg ( 90 blås med 50cc).
I framtiden så ska jag nog knåpa ihop några fler kopplingar från "CP motorn", för den är jag så jävla nöjd med !
Utväxling 3 vs 4 växlad Sachs?
Här finns det en del billigt godis till Sachs.
http://www.mopedparts.de/index.php/cat/ ... tml/page/3
http://www.mopedparts.de/index.php/cat/ ... tml/page/3
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
En slirande koppling kan väldigt ofta bero på att tryckplattan inte är helt plan.
Bara att måla hela ytan med tusch och gnussa lite på ett slipark, blir det inte helt rent direkt så är det bara att plana ytan i tex en svarv.
Mopedfantasterna har bra pris på kopplingskorgen.
Bara att måla hela ytan med tusch och gnussa lite på ett slipark, blir det inte helt rent direkt så är det bara att plana ytan i tex en svarv.
Mopedfantasterna har bra pris på kopplingskorgen.
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
-
- Inlägg: 79
- Blev medlem: 22 okt 2011, 23:00
- Ort: Visby
Tack för informationen .
Ska riva kopplingen så snart som möjligt så man får kolla upp statusen på prylarna. Senast det var isär såg det dock bra ut. Sliret började i vintras när moppen var kall,efter klok varmkörning funkade det. Efter ett oljebyte i somras blev det värre,
/M
Ska riva kopplingen så snart som möjligt så man får kolla upp statusen på prylarna. Senast det var isär såg det dock bra ut. Sliret började i vintras när moppen var kall,efter klok varmkörning funkade det. Efter ett oljebyte i somras blev det värre,
/M
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.