Stummisracer 1135-58 EK-slide

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

det är nog distanshylsan mellan dreven och rullagret på utg. axel han menar.
den blir anorlunda.

erlan
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

erlan skrev:det är nog distanshylsan mellan dreven och rullagret på utg. axel han menar.
den blir anorlunda.

erlan
Aha..då är det enkel enligt mig iaf, var ju inte ens ett problem...***ler***... :D
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

billykid skrev:
erlan skrev:det är nog distanshylsan mellan dreven och rullagret på utg. axel han menar.
den blir anorlunda.

erlan
Aha..då är det enkel enligt mig iaf, var ju inte ens ett problem...***ler***... :D
Nja problem var det väl inte,mitt lager på bussningar var slut var slut.
Det behövs 2st specialare till den axeln,har man ingen svarv hemma så blir det stopp då :wink:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Har väl inte hänt så mycket här tyvärr,har lite för mycket andra projekt samtidigt.
Men motorn är i varje fall ihopsmockad.
Behöver söka lite mer info om insugstider så jag vet hur sliden ska justeras in.Är inte riktigt överens med slidmuttern,justerskruvarna sitter lite pissigt till.
Ska se om det går att lösa det på annat sätt.

Bild
barr3

Inlägg av barr3 »

:urock:
Mats T

Inlägg av Mats T »

selma skrev:Har väl inte hänt så mycket här tyvärr,har lite för mycket andra projekt samtidigt.
Behöver söka lite mer info om insugstider så jag vet hur sliden ska justeras in.Är inte riktigt överens med slidmuttern,justerskruvarna sitter lite pissigt till.

Bild
Har lite tips runt insugs durationer om önskas.
:wink:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Håller med.. ingen svarv. Kan man ej göra de man vill... :? För mig så får jag åka å låna...
men jag vill ej belasta min bra svarv kompis med allt jag vill prova... 8)

Klart impa av denna motor Selma å alt då gör/gjort.. slider_victory.gif.. Men allt börjar handla om hur mycket får det kosta...tyvärr fattig man.
Troligen ej råd att hänga med längre , utan ska bruka de delar jag samlat ...kollade lite snabbt jag köpt...alla köp jag gjort är sparade.

Jag blev själv otroligt :shock: ...summa = ca. 49,000kr fram till 2010..på moppedelar jag köpt :evil:..PS Har fått igen pengar när jag sålt..:wink:

Har du nån bjudget Selma på vad allt kosta dig.... :?:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Mats T skrev:
selma skrev:Har väl inte hänt så mycket här tyvärr,har lite för mycket andra projekt samtidigt.

Har lite tips runt insugs durationer om önskas.
Tips till en glad amatör tas tacksamt emot :wink:
Mange
Kontakt:

Inlägg av Mange »

Bild
Blir nog bra dä där selma.Men vad ska du ha den till?? Bojsänke eller??

:wink: :wink:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

billykid skrev:Håller med.. ingen svarv. Kan man ej göra de man vill... :? För mig så får jag åka å låna...
men jag vill ej belasta min bra svarv kompis med allt jag vill prova... 8)

Klart impa av denna motor Selma å alt då gör/gjort.. slider_victory.gif.. Men allt börjar handla om hur mycket får det kosta...tyvärr fattig man.
Troligen ej råd att hänga med längre , utan ska bruka de delar jag samlat ...kollade lite snabbt jag köpt...alla köp jag gjort är sparade.

Jag blev själv otroligt :shock: ...summa = ca. 49,000kr fram till 2010..på moppedelar jag köpt :evil:..PS Har fått igen pengar när jag sålt..:wink:

Har du nån bjudget Selma på vad allt kosta dig.... :?:
Nja nån budget har jag inte,men jag säljer allt som jag byter ut för att hålla kostnaderna nere.
Det dyra på det här projektet är vevpartiet,men då såldes originalpartiet så det kom in lite kulor.
Att plocka ihop denna blir inte dyrare än ett vanligt ekf bygge bara krångligare :wink:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Mange skrev:

Bild
Blir nog bra dä där selma.Men vad ska du ha den till?? Bojsänke eller??

:wink: :wink:
Kan jag reta upp nån zundappnisse så räcker det länge för mej :lol: :lol:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Fick hem en koppling från en Derbi igår,det verkar inte bli bolt on där heller :lol: :lol:
Man är nog inte riktigt frisk,det får nog bli ett bygge på en Derbi eller Am6 motor direkt nästa gång :D

Bild
Mange
Kontakt:

Inlägg av Mange »

selma skrev:Fick hem en koppling från en Derbi igår,det verkar inte bli bolt on där heller :lol: :lol:
Man är nog inte riktigt frisk,det får nog bli ett bygge på en Derbi eller Am6 motor direkt nästa gång :D

Bild
God lördags frukost ser jag!!! 5,9% ?????
Svartsjö
Forumsponsor

Inlägg av Svartsjö »

Jag blir mäkta imponerad av ditt/dina byggen, jag har samma kopplingsdrevsats som jag utgått från men jag nöjde mig med en S-motor koppling till min EKF (jag kopierade Perkas å Suras setup med lite egna lösningar)
Mats T

Inlägg av Mats T »

selma skrev:Fick hem en koppling från en Derbi igår,det verkar inte bli bolt on där heller :lol: :lol:

Bild
Bygga på sådana motorer är för enkelt,blir typ ingen sport då .
På tok för enkelt för dig!
Skriv svar