Stummisracer 1135-58 EK-slide
Nja problem var det väl inte,mitt lager på bussningar var slut var slut.billykid skrev:Aha..då är det enkel enligt mig iaf, var ju inte ens ett problem...***ler***...erlan skrev:det är nog distanshylsan mellan dreven och rullagret på utg. axel han menar.
den blir anorlunda.
erlan
Det behövs 2st specialare till den axeln,har man ingen svarv hemma så blir det stopp då

Har väl inte hänt så mycket här tyvärr,har lite för mycket andra projekt samtidigt.
Men motorn är i varje fall ihopsmockad.
Behöver söka lite mer info om insugstider så jag vet hur sliden ska justeras in.Är inte riktigt överens med slidmuttern,justerskruvarna sitter lite pissigt till.
Ska se om det går att lösa det på annat sätt.

Behöver söka lite mer info om insugstider så jag vet hur sliden ska justeras in.Är inte riktigt överens med slidmuttern,justerskruvarna sitter lite pissigt till.
Har lite tips runt insugs durationer om önskas.selma skrev:Har väl inte hänt så mycket här tyvärr,har lite för mycket andra projekt samtidigt.

Håller med.. ingen svarv. Kan man ej göra de man vill...
För mig så får jag åka å låna...
men jag vill ej belasta min bra svarv kompis med allt jag vill prova...
Klart impa av denna motor Selma å alt då gör/gjort..
.. Men allt börjar handla om hur mycket får det kosta...tyvärr fattig man.
Troligen ej råd att hänga med längre , utan ska bruka de delar jag samlat ...kollade lite snabbt jag köpt...alla köp jag gjort är sparade.
Jag blev själv otroligt
...summa = ca. 49,000kr fram till 2010..på moppedelar jag köpt
..PS Har fått igen pengar när jag sålt..
Har du nån bjudget Selma på vad allt kosta dig....

Klart impa av denna motor Selma å alt då gör/gjort..

Troligen ej råd att hänga med längre , utan ska bruka de delar jag samlat ...kollade lite snabbt jag köpt...alla köp jag gjort är sparade.
Jag blev själv otroligt

Tips till en glad amatör tas tacksamt emotMats T skrev:selma skrev:Har väl inte hänt så mycket här tyvärr,har lite för mycket andra projekt samtidigt.
Har lite tips runt insugs durationer om önskas.

Blir nog bra dä där selma.Men vad ska du ha den till?? Bojsänke eller??selma skrev:Har väl inte hänt så mycket här tyvärr,har lite för mycket andra projekt samtidigt.

Nja nån budget har jag inte,men jag säljer allt som jag byter ut för att hålla kostnaderna nere.billykid skrev:Håller med.. ingen svarv. Kan man ej göra de man vill...För mig så får jag åka å låna...
Klart impa av denna motor Selma å alt då gör/gjort.... Men allt börjar handla om hur mycket får det kosta...tyvärr fattig man.
Jag blev själv otroligt...summa = ca. 49,000kr fram till 2010..på moppedelar jag köpt
..PS Har fått igen pengar när jag sålt..
![]()
Det dyra på det här projektet är vevpartiet,men då såldes originalpartiet så det kom in lite kulor.
Att plocka ihop denna blir inte dyrare än ett vanligt ekf bygge bara krångligare

Kan jag reta upp nån zundappnisse så räcker det länge för mejMange skrev:Blir nog bra dä där selma.Men vad ska du ha den till?? Bojsänke eller??selma skrev:Har väl inte hänt så mycket här tyvärr,har lite för mycket andra projekt samtidigt.
![]()