slitage på motorhalva

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Bränslemannen

Sprängskisser

Inlägg av Bränslemannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De översta bilderna gäller 2-vxl och de understa 3-vxl. <!-- </EdIndex> --></div>
Bränslemannen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har inte möjlighet att fota av din trampaxel och lägga upp här på forumet? <!-- </EdIndex> --></div>
Crecentaren

Inlägg av Crecentaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det kan jag göra men frågan är vad man ser, ska jag ha med shims eller utan och ska jag fota motorhalvan som strular oxså eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Bränslemannen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, ta med motorhalvan och axeln, då kan man förhoppningsvis luska ut vilken axel det är. Rensa axeln och beskriv måtten. <!-- </EdIndex> --></div>
1187_Flaka

Inlägg av 1187_Flaka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Crecentaren skrev:inget fel på lagret utan det är själva hålet som blivit slitet det är inte mycket men tillräckligt för att kunna rubba lagret med handkraft.
Jag har en motor halva som du kan få köpa för en billig pening... <!-- </EdIndex> --></div>
Crecentaren

Inlägg av Crecentaren »

Crecentaren

Inlägg av Crecentaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->visst ser bussningen konstig ut ser desutom ut som något legat mot och skavt blocket. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det saknas några shims där, vad är det för konstigt med det ? Mer än att den som plockat ihop motorn inte vet vad den gör :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Crecentaren

Inlägg av Crecentaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->trodde att bronsbussningen skulle vara längre. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar