Om man funderar lite på varför ganityret är designat som det är så ser man att betarna är till för att låsa fast saker med. De bakre tänderna används som kvarn för att krossa och mala med.
Men vad är funktionen för de små tänderna mitt i framtill, för att se snygg ut och slippa ha en jätteglugg och bli retad hela tiden? Någon som vet?
Micke S skrev:
Men vad är funktionen för de små tänderna mitt i framtill, för att se snygg ut och slippa ha en jätteglugg och bli retad hela tiden? Någon som vet?
De små tänderna har katten till att plocka fjädrar och päls av byten så de slipper äta upp det, de tar tag med framtänderna och ruskar bytet tills fjädrar och päls släpper. Men de använder dom även för egen pälsvård.
Micke S skrev:
De små tänderna har katten till att plocka fjädrar och päls av byten så de slipper äta upp det, de tar tag med framtänderna och ruskar bytet tills fjädrar och päls släpper. Men de använder dom även för egen pälsvård.
Snillrik konstruktion, den som uppfann katten var inget dumhuvud.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Finns det nåt bra sätt att få katteländet att sluta håra så förbaskat ?
det går ju snart inte att ha den rackar´n inomhus
vi har två röda katter som äter exakt samma blandade kost men den ena hårar istort sett inget alls och den andra hårar nåt gröndjävligt fast vi borstar den ett par ggr om dan.
finns det nåt slutahårapiller?