Jag kommer att montera min originalförgasare tillsvidare men letar efter ett lämpligt objekt att sätta "filen" i

Ett sådant skydd skall jag nog ta och beställa ser fint ut och så slipper man få in en massa skit på kedjan.
Vad har du för drivning då?. . . F skrev:Jo, jag tänker 2,9 fast med standardavgassystem. Förgasaren är ju svår på denna. 17-ubåt går inte att få plats med på ett bra sätt så det får bli en "Mustangförgasare" borrad till 15 mm.När du säger "lite trim", vad tänker du då?
Jag har kört denna kombination förut och det funkar mycket bra. Jag har använt fläktkylda cylindrar och vridit toppen ett kvartsvarv.
Inte supersnyggt kanske men min erfarenhet är att dessa cylindrar går väldigt bra.
Här i min Combinette:
(Den hade 16mm ubåt men det går ju inte på Mustangen)
Toppfarten brukar bli 50-60 kmh beroende på drevning och vikt etc. och tyst och fint blir det. . .
. . . F
Vad har du för drivning då?. . . F skrev:Jo, jag tänker 2,9 fast med standardavgassystem. Förgasaren är ju svår på denna. 17-ubåt går inte att få plats med på ett bra sätt så det får bli en "Mustangförgasare" borrad till 15 mm.När du säger "lite trim", vad tänker du då?
Jag har kört denna kombination förut och det funkar mycket bra. Jag har använt fläktkylda cylindrar och vridit toppen ett kvartsvarv.
Inte supersnyggt kanske men min erfarenhet är att dessa cylindrar går väldigt bra.
Här i min Combinette:
(Den hade 16mm ubåt men det går ju inte på Mustangen)
Toppfarten brukar bli 50-60 kmh beroende på drevning och vikt etc. och tyst och fint blir det. . .
. . . F