Cylinderborrning meddelst hålsåg?
-
Ekonomer räknar bara lägsta anbud! Har mycket erfarenhet från mitt (fd) jobb om det. Stora miljardprodjekt där man var tvungen att ta in anbud från flera tillverkare för varje del. Sedan spelade det ingen roll om man rekommenderade tillverkarna med bästa maskinerna, ekonomerna valde alltid billigaste lösningen. Sedan stod man där med en fabriken byggd av huvudentreprenören med lägsta anbudet som i sin tur utnyttjat femtielva billiga underleverantörer för att sätta ihop en fabrik av billigaste maskiner. Undra på att det i ex jag tänker på tog två år stora kostnader att få kvalité och drifttider som kunde konkurrera med den gamla fabriken från sextiotalet. Den fabriken fick köras parallellt med den nya ett år längre än planerat av den orsaken. Men ekonomer har inte skyldighet att ta in totalkostnader i långa loppet och lära sig av misslyckande.
Vi har ett problem på mitt jobb
Vi tillverkar 4WD delar till alla möjliga biltillverkare och vissa kräver att viss del av tillverkningen ska ligga i låglöneländer
Det kommer grejor från indien och Thailand m.m.
Det är mycket problem med kvaliten , vissa delar måste vi kontrollera till 100%
Det skulle vara billigare för oss att tillverka grejorna här men det får vi inte
Vi tillverkar 4WD delar till alla möjliga biltillverkare och vissa kräver att viss del av tillverkningen ska ligga i låglöneländer
Det kommer grejor från indien och Thailand m.m.
Det är mycket problem med kvaliten , vissa delar måste vi kontrollera till 100%
Det skulle vara billigare för oss att tillverka grejorna här men det får vi inte
-
-
Ja, ja! Förlåt, då!;-) ibland blir det kortslutning! Cylinderdiametern SKA vara 38,0 mm och kolvdiametern 37,96 mm. Den cylinder jag mätte senast hade en diameter på 38,25 mm, och kolven mätte 37,95 mm
Man ska aldrig tala illa om Sachs! Det är som att driva med sin förståndshandikappade lillebror. ;)
-
38,25mm kolv till Puch, pris strax under 15€.
http://www.50cc.eu/en/product.asp?P=764 ... 50-38.25mm
http://www.50cc.eu/en/product.asp?P=764 ... 50-38.25mm
Du kan ha rätt F.Ödman...leker & trimmar utan regler. Kolv ringarna ej not problem....anpassa öppningen på ringarna..F.Ödman skrev:Den operationen är nog bra mycket besvärligare än att borra om! Om inte annat är det svårt att förtunna kolvringarna...

PS ibland lyckas jag....inget facit för amatörer.....tror vissa här förstår mig bra....