Typskyltar
Typskyltar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8)
<!-- </EdIndex> --></div>

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Då får jag väl sluta med skyltar till våra renoverade mopeder som har blivigt övermålade av någon hänsynslös tonåring.
Men det är ju konstigt att man kan köpa nytillverkade skyltar till ex Puchar och Zündappar. <!-- </EdIndex> --></div>
bryggaren skrev:Har du hört talas om märkesförfalskning BrB 14 kap 7§?
Då får jag väl sluta med skyltar till våra renoverade mopeder som har blivigt övermålade av någon hänsynslös tonåring.

Men det är ju konstigt att man kan köpa nytillverkade skyltar till ex Puchar och Zündappar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vill nog hålla med Tompa där, ramnummret är ju ordentligt stansat i ramen..detta rör sig ju bara om kopior på typbrickorna... 
så sälj du slut på lagret Kirre

så sälj du slut på lagret Kirre

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Fel" registreringsskylt på bil kan bli märkesförfalskning, det finns domar på detta. Gäller även kontrollmärke, men dom slipper vi ju numera.
Jag tror att man skulle kunna jämnställa en typskylt med dylika skyltar och märken. Men som sagt ingen kan säga vad som är rätt eller fel förrän saken är juridiskt prövad. Inte jag i varje fall....
Jag tror att man skulle kunna jämnställa en typskylt med dylika skyltar och märken. Men som sagt ingen kan säga vad som är rätt eller fel förrän saken är juridiskt prövad. Inte jag i varje fall....

Paragrafryttare
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allt handlar om hur man tolkar paragraferna! Det är riktigt att det är förbjudet att använda plagierade reg.skyltar i trafiken, men det är fullt lagligt att sälja dessa skyltar. Således torde det vara tillåtet att tillverka och sälja typbrickor om han upplyser om att man inte får använda dom i verkligheten.( om det nu skulle vara förbjudet att byta ut dom) ( vilket jag varken tror eller hoppas för det förhöjer utseendet väsentligt med nya skyltar på en renoverad moppe)
Bert <!-- </EdIndex> --></div>
Bert <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du byter ut en gammal typskylt mot en identisk ny typskylt är det nog OK.
Om du monterar en ny typskylt i syfte att ge sken om en typgodkänd moped är det nog inte OK.
Att tillverka och sälja typskyltar är nog även det OK, men jag tycker att säljaren bör upplysa om vad som gäller, därför vill jag i all välmening informera på detta via detta forum. Är det inte vad forum av denna typen är till för, att dela med oss av vad vi vet?
Om du monterar en ny typskylt i syfte att ge sken om en typgodkänd moped är det nog inte OK.
Att tillverka och sälja typskyltar är nog även det OK, men jag tycker att säljaren bör upplysa om vad som gäller, därför vill jag i all välmening informera på detta via detta forum. Är det inte vad forum av denna typen är till för, att dela med oss av vad vi vet?

-
-
-