Typskyltar

Användarens profilbild
Kirre

Typskyltar

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8) 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kirre, ser att du håller till i Kalmarbygden vilket jag också gör, vart hittar man dig. Är enklare att förklara mina önskemål i verkligheten än här på forumet. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du hört talas om märkesförfalskning BrB 14 kap 7§? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Har du hört talas om märkesförfalskning BrB 14 kap 7§? :roll:

Då får jag väl sluta med skyltar till våra renoverade mopeder som har blivigt övermålade av någon hänsynslös tonåring. :(

Men det är ju konstigt att man kan köpa nytillverkade skyltar till ex Puchar och Zündappar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ingen åsikt i frågan och säger inte att du bryter mot lagen, men jag ville bara göra dig uppmärksam på detta. Ren upplysning. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det tror inte jag, eftersom det inte är fråga om ramnumret, det numret som han stansar är ett monteringsnummer som ingen vet varför och när dom sattes dit, som du ser på bilden finns det 2 typer av TYP brickor.

Kämpa på du "Kirre" <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vill nog hålla med Tompa där, ramnummret är ju ordentligt stansat i ramen..detta rör sig ju bara om kopior på typbrickorna... :)

så sälj du slut på lagret Kirre :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Fel" registreringsskylt på bil kan bli märkesförfalskning, det finns domar på detta. Gäller även kontrollmärke, men dom slipper vi ju numera.
Jag tror att man skulle kunna jämnställa en typskylt med dylika skyltar och märken. Men som sagt ingen kan säga vad som är rätt eller fel förrän saken är juridiskt prövad. Inte jag i varje fall.... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Bert

Paragrafryttare

Inlägg av Bert »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allt handlar om hur man tolkar paragraferna! Det är riktigt att det är förbjudet att använda plagierade reg.skyltar i trafiken, men det är fullt lagligt att sälja dessa skyltar. Således torde det vara tillåtet att tillverka och sälja typbrickor om han upplyser om att man inte får använda dom i verkligheten.( om det nu skulle vara förbjudet att byta ut dom) ( vilket jag varken tror eller hoppas för det förhöjer utseendet väsentligt med nya skyltar på en renoverad moppe)

Bert <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du byter ut en gammal typskylt mot en identisk ny typskylt är det nog OK.
Om du monterar en ny typskylt i syfte att ge sken om en typgodkänd moped är det nog inte OK.
Att tillverka och sälja typskyltar är nog även det OK, men jag tycker att säljaren bör upplysa om vad som gäller, därför vill jag i all välmening informera på detta via detta forum. Är det inte vad forum av denna typen är till för, att dela med oss av vad vi vet? :? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

bryggaren skrev:Om du byter ut en gammal typskylt mot en identisk ny typskylt är det nog OK
SJÄLVKLART är det helt ok
Men att ändra ramnummer är ju en helt annan sak... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hallå kirre. fixar du skyltar än?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->PV-klubben gjorde nya typskyltar förr i alla fall

och då fick man köpa dom mot att man lämnade in sin gamla <!-- </EdIndex> --></div>
alexander_

Inlägg av alexander_ »

bryggaren skrev:Har du hört talas om märkesförfalskning BrB 14 kap 7§? :roll:
BTW SKAFFA ETT LIV! <!-- </EdIndex> --></div>
alexander_

Inlägg av alexander_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pm a mig om du har typskyltar kvar jag är intresserad <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar