Ursäkta (eller vad finns att ursäkta här egentligen?) mina hårda ord, men när jag hör/ser sånt här kan jag inte hålla käft oavsett IRL eller på forum.
Men att ens tänka tanken i förväg att ens ta moppen hem efter ett gäng järn. Ja då fan saknas det några säkringar i proppskåpet.
Då får man ta konsekvenserna efter det. Rattfylla börjar gälla vid motordrivet fordon.
Fel gjort/tänkt av dig från första början!
Falkfish skrev:Hej.
Jag söker inga sympatier alls, som jag skrev så har jag gjort fel enligt lagen .. Dock så tycker jag att det är lite fel använd resurser att jaga denna typ av "rattfylla" dessutom så är det otroligt att de som cyklade i jämte mig och var betydligt mer berusade gick fria, det var vi tre och inga andra .....
Felanvända resurser? Aldrig i h**vete att det är felanvänt. Korrekt gjort av polisen. Varför cyklisterna gick fria? Ja... enda motorn där var människokraft, ej att räkna till motoriserat fordon. Rattfyllerister av alla de slag är det nog av ändå. Nästa gång kan det vara någon rattfyllerist som åker omkring och råkar skada ngn i din närhet. Då låter det garanterat helt annorlunda.
Och av det du skriver i texten så vet du att du har gjort fel men du tycker det var fel att du åkte dit. Du tog risken att köra i fyllan, du vet att det är BIG no-no? Ändå gör du det? Hur ska du ha det? Du har lärt dig din läxa nu. Än om en dyr sådan.
Finns ABSOLUT ingenting som ursäktar en rattfylla. Ingenstans!
Jag personligen är den sorten som t.o.m berömmer farbror blå när dom är ute och gör sina "vätskekontroller".
Jag låter t.o.m fordonen stå still dagen efter ett alkoholintag och använder fötterna istället.
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.