JA HAAA så var det dags

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

JA HAAA så var det dags

Inlägg av Falkfish »

Hej.
Måste bara få skriva av mig lite av min frustration..

Körde för första gången in till stan för att jag inte orkade cykla, tog moppen in med hjälm och allt, stannade och tog ett par järn med polarna, tog på mig hjälmen och körde hemåt, på cykelbanan i 30 km, farbror blå stoppade mig och jag fick blåsa :oops:

1.2 på skalan, indraget körkort och massor av böter hate-wall.gif hur fasiken ska jag klara av att köra mina tre barn till skolan efter detta ??

Ja jag vet, det är kanske inte helt moraliskt rätt att beklaga sig för att man faktiskt gjort fel enligt lagen, men i 30 km på avsides cykelbanor, utan trafik hate-wall.gif slider_anon.gif vem har inte gjort detta ???

Vet i fan hur detta ska sluta, men rep har jag gott om ...........

S
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Re: JA HAAA så var det dags

Inlägg av Falkfish »

Falkfish skrev:Hej.
Måste bara få skriva av mig lite av min frustration..

Körde för första gången in till stan för att jag inte orkade cykla, tog moppen in med hjälm och allt, stannade och tog ett par järn med polarna, tog på mig hjälmen och körde hemåt, på cykelbanan i 30 km, farbror blå stoppade mig och jag fick blåsa :oops:

1.2 på skalan, indraget körkort och massor av böter hate-wall.gif hur fasiken ska jag klara av att köra mina tre barn till skolan efter detta ??

Ja jag vet, det är kanske inte helt moraliskt rätt att beklaga sig för att man faktiskt gjort fel enligt lagen, men i 30 km på avsides cykelbanor, utan trafik hate-wall.gif slider_anon.gif vem har inte gjort detta ???

Vet i fan hur detta ska sluta, men rep har jag gott om ...........

S
Dessutom som jag glömde skriva tidigare,

Polisen, ställde mopeden på ett ställe ( olåst ) för att ja ej hade med mig nyckel till låsen, och vad hände ? jo moppen var borta ( stulen ) när jag kom till platsen för att le moppen hemåt. Vet dock inte om polisen gett mig rätt beskrivning om platsen där dom ställt moppen.....

Pratade snabbt med två tjejer på bussterminalen om de sett en moppe, och de svarade att de sett en kille köra ifrån stationen, och han såg väldigt likt ut som mig ifrån platsen, utan hjälm......

Undrar hur detta ska sluta ??
Användarens profilbild
J2000E

Inlägg av J2000E »

Från mig har du ingen som helst sympati. Du körde berusad. Är man så korkad ska man ha det. Du skriver att du har barn - jag antar att de använder cykelbana? Ponera att något av dina barn blivit påkört av en gubbe på moppe och det visade sig att gubben blåste 1,2...
Du ska vara glad och tacksam att det var polisen som stoppade dig och inte en mamma eller pappa...
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Inte heller från mig har du några sympatier.

Det kan ju dessutom vara så att någon sett dig dricka och tagit mopeden i berusat tillstånd och därför ringt till Polisen.
Eller har du vinglat påtagligt vid färd kanske.
1,2 promille är ju en ansenlig påverkanssiffra, då är man ju rent av dyngrak eller näst intill.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Nedomansky

Inlägg av Nedomansky »

Idiot...
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Du får väl skaffa flakmoped med barnstolar på...
Inga sympatier härifrån heller...

Bra ändå att du skriver detta, ifall det finns fler som tycker det är okej att köra på fyllan
så kanske det är någon som tänker om... :roll:
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

Rätt åt dig! Så oansvarigt att inte tänka på vad som kan hända! Tur att du inte lyckades köra på och skada någon för livet! Sälj allt med motorer och börja promenera på heltid istället så blir världen lite säkrare utan dig onykter på vägar o cykelbanor!
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Falkfish »

Hej.

Jag söker inga sympatier alls, som jag skrev så har jag gjort fel enligt lagen .. Dock så tycker jag att det är lite fel använd resurser att jaga denna typ av "rattfylla" dessutom så är det otroligt att de som cyklade i jämte mig och var betydligt mer berusade gick fria, det var vi tre och inga andra .....
Att myndighetspersonerna desstom har möjlighet att ställa ifrån sig ett fordon som de lämnar olåst gör mig än mer bekymrad, nu blev ju min moppe stulen på grund av detta och polisen går väl fria antar jag...

Hur som helst, surt sa räven..

Stefan
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

Falkfish skrev: Att myndighetspersonerna desstom har möjlighet att ställa ifrån sig ett fordon som de lämnar olåst gör mig än mer bekymrad, nu blev ju min moppe stulen på grund av detta och polisen går väl fria antar jag...

Hur som helst, surt sa räven..

Stefan
Och vem orsakade problemet från början?
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Med tanke på din rubrik "JA HAAA så var det dags", så låter det nästan som att du väntat på detta?
I alla fall jag får känslan att detta inte var första gången?
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

Ta ditt straff och skyll inte på andra. Inga sympatier från mig heller. Sök hjälp för dina alkoholvanor, ett råd från en som varit med.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Jaaa, hade du kört bil med 1,2 promille så hade väl staten bjudit på kost och logi i en månad.
så "bara" böter blir väl billigt ändå.
återstår väl att se vad spärrtiden blir på körkortet.

men jag blir lite störd av polisens hantering av mopeden. för risken är väl stor att den som stal den var berusad även han.
Jag utgår från att du konsulterar en advokat så fort det bli vardag. för det blir väl rättegång vid den promillen?
skulle vara intresant att höra vad han säger om hanteringen av mopeden.

jag misstänker att ditt misstag är vanligare än man tror. så uppdatera gärna om dina vardagsproblem som dyker upp.
forumet har ju många läsare, och kanske kan det få åtmintone någon att tänka efter en gån extra.
gissar att få barnen till skolan inte blir det största.
tänk även på att köra trimmad moppe nu blir grov olovlig körning, eftersom du haft ett körkort som blivit indraget.

erlan
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Jag tror nog att Herr Falkfisk har förstått vad han gjort och tar säkert konsekvensen av detta utan en massa skit från oss andra.
att han skulle ha alkoholproblem vet jag inget om.
jag har varit packad många ggr utan att vid 50 års ålder ha konstiga alkoholvanor som måste tas om hand.

Tro heller inte att man kan vänta sig sympatier från nån ang fyllrejset.
jag uppfattade det som att polisens agerande gällande moppen var värst. oavsett vad man gjort kan väl inte snuten ställa fordonet utan uppsikt med risk för stöld.

Att det var idiotiskt gjort är en sak men att han Är en idiot är väl tveksamt.
men vad vet väl Jag, ni andra vet säkert mer om honom än jag.
Användarens profilbild
disktant

Inlägg av disktant »

Glädjer mig att polisen i Falkenberg gör sitt jobb slider_score.gif
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot

http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

Ursäkta (eller vad finns att ursäkta här egentligen?) mina hårda ord, men när jag hör/ser sånt här kan jag inte hålla käft oavsett IRL eller på forum.

Men att ens tänka tanken i förväg att ens ta moppen hem efter ett gäng järn. Ja då fan saknas det några säkringar i proppskåpet.
Då får man ta konsekvenserna efter det. Rattfylla börjar gälla vid motordrivet fordon.

Fel gjort/tänkt av dig från första början!
Falkfish skrev:Hej.

Jag söker inga sympatier alls, som jag skrev så har jag gjort fel enligt lagen .. Dock så tycker jag att det är lite fel använd resurser att jaga denna typ av "rattfylla" dessutom så är det otroligt att de som cyklade i jämte mig och var betydligt mer berusade gick fria, det var vi tre och inga andra .....
Felanvända resurser? Aldrig i h**vete att det är felanvänt. Korrekt gjort av polisen. Varför cyklisterna gick fria? Ja... enda motorn där var människokraft, ej att räkna till motoriserat fordon. Rattfyllerister av alla de slag är det nog av ändå. Nästa gång kan det vara någon rattfyllerist som åker omkring och råkar skada ngn i din närhet. Då låter det garanterat helt annorlunda.

Och av det du skriver i texten så vet du att du har gjort fel men du tycker det var fel att du åkte dit. Du tog risken att köra i fyllan, du vet att det är BIG no-no? Ändå gör du det? Hur ska du ha det? Du har lärt dig din läxa nu. Än om en dyr sådan.

Finns ABSOLUT ingenting som ursäktar en rattfylla. Ingenstans!

Jag personligen är den sorten som t.o.m berömmer farbror blå när dom är ute och gör sina "vätskekontroller".
Jag låter t.o.m fordonen stå still dagen efter ett alkoholintag och använder fötterna istället.
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Skriv svar