Puch Dakota 3000, projekt AM6
Re: Puch Dakota 3000, projekt AM6
Det blir bra det där du, och kul med det breddade stödet. 

Projekt 1976 Puch Dakota 3000
Då var det mesta klart på kopplingssidan, oljepumpen och hastighetsmätardrevet har blivit bortrationaliserat, beslutade att köra med standard lameller och istället montera hårdare MVT-fjädrar och jädrans vilken skillnad, tidigare kunde jag enkelt koppla ur med handkraft på kopplingsarmen, det kan jag inte göra nu
Ska försöka få transmissionskåpan och magnetkåpan våtlackad sen bör motorn vara redo.

upload foto

Ska försöka få transmissionskåpan och magnetkåpan våtlackad sen bör motorn vara redo.

upload foto
Hur många överdimensionssteg kallar man den här storleksskillnaden?

free screen capture
Hade naturligtvis glömt att kolla så kolven går fritt i vevhuset innan jag satte ihop moroten, och det gjorde den ju naturligtvis inte
Ner med ungarnas modellera i vevhuset och börja slipa, nu passar det fint igen

free screen capture
Hade naturligtvis glömt att kolla så kolven går fritt i vevhuset innan jag satte ihop moroten, och det gjorde den ju naturligtvis inte

Ner med ungarnas modellera i vevhuset och börja slipa, nu passar det fint igen

efter en del sökande och läsande på nätet om en annan av polinis cylindrar kom jag fram till att polinis effektuppgifter avserJohanK skrev:Det går inte snabbt men nu har jag iaf. slipat klart ramen så att fästet passar ordentligt, har punktat det på plats och provmonterat moroten, ser ut att kunna bli lite småtrångt för knasaren men det ska nog gå på nåt vis.
online photo storage
Nu måste jag försöka bygga om fotbryggekonsolen eftersom jag fick karva en del i den för att få plats med motorn.
Har även lyckats besluta vilket trim jag ska utrusta maskinen med, det blir ett Polini 80cc kit och en 26mm.s äkta Dellorto, detta ska enligt uppgift ge nånstans runt 19 hästar, om det är sant eller ej låter jag dock vara osagt![]()
Nu ska jag bara ha tag i ett vettigt vevparti med originalslag som tål lite varvtal och stryk, tips mottages tacksamt.
den maximala effekten som deras cylindrar klarar av att flöda luft till. förutsätter att allt annat är helt optimalt.......
jag har inte tagit mig tid att följa tråden förut.
men eftersom jag har samlat på mig några polinicylindrar till yamaha/minarelli för montering på sachsblock så är allt polinirelaterat intresant.
erlan
Ja jag kommer nog tyvärr aldrig ha möjlighet att bänka moppen så den slutgiltiga effekten får läsas av röven
Som sagt tidigare ska jag kanske vara glad om jag landar på 15 kusar, men det bör räcka för att få 100kg jag en bit över 100km/h

Som sagt tidigare ska jag kanske vara glad om jag landar på 15 kusar, men det bör räcka för att få 100kg jag en bit över 100km/h
jag har sett eller hört nånstans att för 100kmh behövs ca 10hk
erlan
erlan
Med rätt drevning kommer du nog upp till en 110-115km/h utan problem. 

Pulade ihop ett lock för oljepumpshålet, sitter en packning mot kåpan som tätar:

free upload

image hosting 10mb limit
Har monterat statorn och svänghjulet, monterade nya längre kablar på statorn och klädde in i kabelstrumpa.

free image host

free upload

image hosting 10mb limit
Har monterat statorn och svänghjulet, monterade nya längre kablar på statorn och klädde in i kabelstrumpa.

free image host
Filat lite på insuget, portmatchat det mot den nya malossikorgen

images hosting
Mycket fila blir det, trattformat är bra skit

post img
Stor knasare:

image free hosting

click image upload

images hosting
Mycket fila blir det, trattformat är bra skit