Crescent Scoterette -64

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ojdå stefa he he he :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hihi den kröken har rest från värmland. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det Janne! Var det inte dax för provstart snart? <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->neee han städar i garaget...ännu :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tur det finns folk som älskar att städa :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, han städar fortfarande! :o Tänkte passa på att sortera allt jag fått ur min avlidne grannes garage och då tar det lite tid. Men vilken guldgruva! Vad sägs om en hel plåtlåda med borr och gängtappar! Men snart har jag fått loss mitt mekbord så jag kan häva upp Scoteretten. Fast inte i helgen, då måste jag byta tändningslås på bilen... :x <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte skaffa nytt tändstift för säkerhets skull, vad heter de moderna som man kan ha i en Flinta? Tittade i de gamla papprena och där stod W175 T1, tror jag det var. :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->NGK B6HS, Bosch W7AC eller Beru 14 - 7A (U) ska motsvara det äldre Bosch W175 T1.

En liten lista som har har sammanställt av information som jag har hittat på nätet.
Bild
(Har någon några kommentarer på tabellen så får ni gärna komma med synpunkter.)

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör på BP7HS, 60 kubik,mittstifts-topp,modi.-avg.. corsodispari_unsure biggrin

Bra tabell.. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra tabell, den sparar jag gärna i "burken". <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.ngk.se/upload/Martin%20bilder/Typbeteckning%20sid2.pdf
Lite mer tändstiftdata offtopic <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var svar på tal, tackar! :D Kollade igen och för Flintan rekommenderas mycket riktigt W175T1 som i tabellen står för trimmad motor medan en Sachsrova har samma rekommendation och en annan Sachs (3FLS) står med W95T1! :shock:
Lite konfunderad blir man ju men då jag ju har lite trim på mikn Flinta borde hur som helst W175T1 (eller motsvarande) funka. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Affären hade bara NGK B7HS hemma så det fick bli den. Med tanke på överhettningstendenserna och det lätta trimmet på motorn kanske det inte är helt fel. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det ska nog funka prima de du janne. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har städandet i alla fall kommit så långt att jag har matta på golvet och Scooteretten har hamnat i mekläge! Det börjar brännas.... 8)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar