<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter att jag nattat barnen så skulle jag hämta frun vid tåget. Men en växel i Hallsberg hade frusit och vips hade jag två timmars extra mektid!

Raskt åkte den gamla HPD-ljuddämparen av och Niklas krök och Suka dämparen på. Den nya dämparen är nog en decimeter längre än den förra trots att jag tryckte in avgasröret i den så långt det gick. Så det blir ett lite speciellt stuk. Å andra sidan ser den betydligt bättre ut än den gamla (se bilderna).....
Sista steget var att montera den nya bensinkranen "kvalité"... Ja, hej du! När jag fått dit den, monterat tanken inklusive den externa kondingen och vred på så nog kom det bensin alltid! ÄVEN vid vredet!

Kranen mynnar ju åt höger och inte bakåt som den gamla och skulle passa perfekt ihop med inloppet i förgasaren om jag bara använde slang och inte filter. Nu hade jag fått lägga slangen med filtret i en liten böj ut åt vänster och fixera med buntband. Ta bort allt det och slita loss tanken igen och montera den gamla kranen?!

Neeej, orkar inte! När jag hade vridit fram och åter några gånger så slutade det faktiskt komma något vid vredet så har jag tur som en tokig (vilket jag iof sig inte brukar ha med fröken Scooterette...) så hade kranen bara legat på lagerhyllan för länge så packningarna torkat och felet nu lagat sig själv.

Efter detta lilla debacle på slutet fick jag skynda mig ner till det försenade tåget men nu är moppen i alla fall klar att PROVSTARTAS!

<!-- </EdIndex> --></div>