DBS Super Sport
DBS Super Sport
All vår början bliver svår.....
Projekt Ligistmoppe blev ju klart å har rullat många mil i sommar Men hösten närmade sig å det blev så att ja snavade över lite bra å ha saker....
bland annat en suzuki RG 125 Gamma med skuren motor och en gammal DBS sport ram....
Hmmmm... Kanske man skulle.... Om man gjorde så här..... ????
Nåja det blev ett nytt projekt i alla fall, Projekt "DBS Super Sport" Så här kommer några bilder på vad som har hänt fram till nu.... ;)
Projekt Ligistmoppe blev ju klart å har rullat många mil i sommar Men hösten närmade sig å det blev så att ja snavade över lite bra å ha saker....
bland annat en suzuki RG 125 Gamma med skuren motor och en gammal DBS sport ram....
Hmmmm... Kanske man skulle.... Om man gjorde så här..... ????
Nåja det blev ett nytt projekt i alla fall, Projekt "DBS Super Sport" Så här kommer några bilder på vad som har hänt fram till nu.... ;)
Re: DBS Super Sport
Framgaffel och baksving från suckan ihop parat med DBS ramen...
Hmmm... Jo det kan gå Ny sadel under tillverkning Och motorfästen för zundapp motor.... Små cafe race aktig....
Hmmm... Jo det kan gå Ny sadel under tillverkning Och motorfästen för zundapp motor.... Små cafe race aktig....
- Bilagor
-
- IMG_20140822_175654.jpg (161.6 KiB) Visad 6945 gånger
Ett rykrör måste man ju ha så det blev å modifiera suzuki pipan
plus att det kommit lite mera rör runt motorn Sidokopor måste man ju ha..... och en motor....
plus att det kommit lite mera rör runt motorn Sidokopor måste man ju ha..... och en motor....
Färg är ju viktigt så det blev en GUUUL kulör, så man inte tappar bort den ;)
för att det fattas några småsaker som bromsar.....
Jag tänkte att Hasse ska få sig en match med Kraidlern till sommaren...
Trimma vidare å ha det bra i höstmörkret.... Själv ska ja sitta å småvarva i källaren ;)
MVH//Greger Nyberg
Så efter en sväng med sprutan så är det för tillfället så här
Den är för tillfället provstartad men inte provkörd, för att det fattas några småsaker som bromsar.....
Jag tänkte att Hasse ska få sig en match med Kraidlern till sommaren...
Trimma vidare å ha det bra i höstmörkret.... Själv ska ja sitta å småvarva i källaren ;)
MVH//Greger Nyberg
Första provstart i DBS ramen.....
moparman skrev: Jag tänkte att Hasse ska få sig en match med Kraidlern till sommaren...
Jag är en munsbit för dig, jag har bara lite blöjtrimm på min.

-
Är inte sadeln lite väl obekväm är den stabil att köra när den är så lång ett riktigt snyggt bygge.
- alf-johan
- Forumsponsor
Riktigt trevliga grejor (GULDFISK) blir betyget 

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
MEN ALLTSÅ HERRE JÄVLAR!
Tja...vad skall man säga mer?

Tja...vad skall man säga mer?

Nu är den äntligen provkörd med blandat resultat.... Måste byta styre så jag har beställt ett nytt clipon å hoppas på tur 
Sen är krompipan som motorn är inställd med, modifierad så den passar i min ram...
Nytt digitalt kombi instrument är åxå på väg hem.... http://www.24mx.se/farddator-trail-tech ... niversal-1
Jag har även fabricerat ett depåstöd....

Sen är krompipan som motorn är inställd med, modifierad så den passar i min ram...
Nytt digitalt kombi instrument är åxå på väg hem.... http://www.24mx.se/farddator-trail-tech ... niversal-1
Jag har även fabricerat ett depåstöd....
Idag kom hastighetsmätaren å lite andra prylar.....
- pangerva
- Forumsponsor

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Nytt framgummi å nytt clipon styre..... ;)