
E-type och F50
Sommaren har passerat och aldrig har väl så lite tid spenderats i garaget.
F50:an är fortfarande bara i fosterstadiet.
Jag har försökt blästra bort färgen men den sitter som f-n.
Det är en hel del spackel på den så jag förmodar att den är rätt bucklig under det.


Flyttade de fula stötdämparna från E-typen till F50:an.


E-typen's sadel tycker inte om regn ( tejpen börjar släppa
)
Så jag beställde nytt sadelöverdrag från Rune.
Snart dags att trä på det.


E-typen har haft "semestergas" vilket är jättebra när man ska justera munstycket men kanske inte så bra alla andra gånger.
Jag tog bort metallblecket inne i gasrullen ( vad det nu fyller för funktion? ) och sedan fungerar gasen normalt igen.

Skruvade bort Golden Champ stänkskärmen och putsade upp beslagen lite.


Har också börjat slipa bort svartfärgen från fälgarna. Tänkte se om de går att polera upp. Det värsta som kan hända är ju att jag får måla dem mattsvarta igen.

F50:an är fortfarande bara i fosterstadiet.
Jag har försökt blästra bort färgen men den sitter som f-n.
Det är en hel del spackel på den så jag förmodar att den är rätt bucklig under det.


Flyttade de fula stötdämparna från E-typen till F50:an.


E-typen's sadel tycker inte om regn ( tejpen börjar släppa

Så jag beställde nytt sadelöverdrag från Rune.
Snart dags att trä på det.


E-typen har haft "semestergas" vilket är jättebra när man ska justera munstycket men kanske inte så bra alla andra gånger.
Jag tog bort metallblecket inne i gasrullen ( vad det nu fyller för funktion? ) och sedan fungerar gasen normalt igen.

Skruvade bort Golden Champ stänkskärmen och putsade upp beslagen lite.


Har också börjat slipa bort svartfärgen från fälgarna. Tänkte se om de går att polera upp. Det värsta som kan hända är ju att jag får måla dem mattsvarta igen.

Re: E-type och F50
Oj vad tiden går och lite det blir gjort...
Har hunnit skaffa en Raket, FS1:a och en SM50 sedan mitt senaste inlägg
Så det är många moppar som pockar på uppmärksamhet.
E-Typen förblir orörd då det är den pålitliga moppen som alltid startar och går.
F50:an börjar det däremot hända lite med.
Tanken bestod som sagt av väldigt mycket spackel så jag svetsade fast en bult och drog ut bucklorna så gått det gick

med glidhammaren.

På med nytt spackel fast betydligt tunnare nu.

Epoxi primer

Övriga delar blästrades.

Sedan lite filler och slipning.

Ett till lager Epoxi

Har hunnit skaffa en Raket, FS1:a och en SM50 sedan mitt senaste inlägg

Så det är många moppar som pockar på uppmärksamhet.
E-Typen förblir orörd då det är den pålitliga moppen som alltid startar och går.
F50:an börjar det däremot hända lite med.
Tanken bestod som sagt av väldigt mycket spackel så jag svetsade fast en bult och drog ut bucklorna så gått det gick

med glidhammaren.

På med nytt spackel fast betydligt tunnare nu.

Epoxi primer
Övriga delar blästrades.
Sedan lite filler och slipning.

Ett till lager Epoxi
-
- Inlägg: 201
- Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
- Ort: Vena
Re: E-type och F50
Ser tyvärr fortfarande ut sådär, men till våren skall det bli färg!