E-type och F50

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
patricw
Inlägg: 157
Blev medlem: 18 nov 2011, 00:00
Ort: Gävle

Inlägg av patricw »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp ungefär halva är konisk. Har aldrig sett ett originalstöd så jag fick improvisera :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
patricw
Inlägg: 157
Blev medlem: 18 nov 2011, 00:00
Ort: Gävle

Inlägg av patricw »

Sommaren har passerat och aldrig har väl så lite tid spenderats i garaget.

F50:an är fortfarande bara i fosterstadiet.
Jag har försökt blästra bort färgen men den sitter som f-n.
Det är en hel del spackel på den så jag förmodar att den är rätt bucklig under det.

Bild

Bild

Flyttade de fula stötdämparna från E-typen till F50:an.

Bild

Bild


E-typen's sadel tycker inte om regn ( tejpen börjar släppa :) )
Så jag beställde nytt sadelöverdrag från Rune.

Snart dags att trä på det.

Bild

Bild

E-typen har haft "semestergas" vilket är jättebra när man ska justera munstycket men kanske inte så bra alla andra gånger.

Jag tog bort metallblecket inne i gasrullen ( vad det nu fyller för funktion? ) och sedan fungerar gasen normalt igen.

Bild

Skruvade bort Golden Champ stänkskärmen och putsade upp beslagen lite.
Bild

Bild

Har också börjat slipa bort svartfärgen från fälgarna. Tänkte se om de går att polera upp. Det värsta som kan hända är ju att jag får måla dem mattsvarta igen.

Bild
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

om inte mitt minna sviker mig var det semestergas på alla mcb när dom var nya.
på lite äldre gashandtag var det väl en skruv man justerade ut lite.
har dock inte riktigt koll, för det har varit fixat på alla moppar jag haft.

erlan
Användarens profilbild
patricw
Inlägg: 157
Blev medlem: 18 nov 2011, 00:00
Ort: Gävle

Re: E-type och F50

Inlägg av patricw »

Oj vad tiden går och lite det blir gjort...
Har hunnit skaffa en Raket, FS1:a och en SM50 sedan mitt senaste inlägg :-)
Så det är många moppar som pockar på uppmärksamhet.
E-Typen förblir orörd då det är den pålitliga moppen som alltid startar och går.

F50:an börjar det däremot hända lite med.
Tanken bestod som sagt av väldigt mycket spackel så jag svetsade fast en bult och drog ut bucklorna så gått det gick

Bild

med glidhammaren.

Bild

På med nytt spackel fast betydligt tunnare nu.
Bild

Epoxi primer
Bild

Övriga delar blästrades.
Bild

Sedan lite filler och slipning.
Bild

Ett till lager Epoxi
Bild
Sydstatare
Inlägg: 201
Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
Ort: Vena

Re: E-type och F50

Inlägg av Sydstatare »

Hej. Hur har de gått här sen?
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
Användarens profilbild
patricw
Inlägg: 157
Blev medlem: 18 nov 2011, 00:00
Ort: Gävle

Re: E-type och F50

Inlägg av patricw »

Ser tyvärr fortfarande ut sådär, men till våren skall det bli färg!
Skriv svar