Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 19 nov 2014, 08:41
Hämtat grejerna från våtlack, blev snuskigt bra, måste dock vänta några dagar innan jag kan smeta på dekalerna
Lade på tanken för att testa.
screenshot windows 7
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 19 nov 2014, 18:40
Haha, tack, ja men det är ju inte så mycket Puch kvar längre å andra sidan:)
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 19 nov 2014, 22:40
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 20 nov 2014, 10:26
Här nånstans blir nog bra?
image search
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 20 nov 2014, 21:27
Renoverat bromsok på plats fram.
pictures upload
Renoverat bromsok på plats bak.
free upload
Nu måste jag försöka klura ut gängstigning på oken och huvudcylindrarna, beställa banjoskruvar och bromsledningar i rätt längd.
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791 Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:
Inlägg
av Falkfish » 20 nov 2014, 21:41
Hej..
Fina jobb, kommer att bli skitkul att få se färdiga resultatet, keep up the good work !!!
Vad kommer oken i från ?
Stefan
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 20 nov 2014, 21:51
Oket bak är ett framok från någon Peugeot, oket fram samt huvudcylinder kommer från en Honda CBR125.
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791 Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:
Inlägg
av Falkfish » 20 nov 2014, 22:21
JohanK skrev: Oket bak är ett framok från någon Peugeot, oket fram samt huvudcylinder kommer från en Honda CBR125.
Och balansen/karaktären mellan de olika systemen, hur ska du kompensera ?
Stefan
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 21 nov 2014, 05:58
Finns ju ingen justermån så det får man kompensera med fot/hand
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 21 nov 2014, 17:18
Trillade in lite speedparts idag.
imagen
image hosting site
Nästa fråga blir ju hur f_n jag ska få plats med bromspedalen
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
Patrik
Inlägg: 5029 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 21 nov 2014, 22:08
JohanK skrev:
Nästa fråga blir ju hur f_n jag ska få plats med bromspedalen
Lite snickrande å lägga avgaset på vänstersidan istället?
Mvh Patrik
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 22 nov 2014, 08:07
Njä, vill ju inte förstöra de fina svetsarna på pipan, blir till att försöka svetsa ihop en ny bromspedal istället.
Projekt 1976 Puch Dakota 3000
HSE
Inlägg: 5964 Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda
Inlägg
av HSE » 22 nov 2014, 09:18
Det där med bromspedalen är ett problem jag också hade när jag stoppade i en fyrtaktare i min Puch, bromspedalen känns ju inte klockren ens i original. Någon riktigt bra lösning har jag inte kommit fram till, är frestad att koppla ihop båda bromsarna i bromshandtaget och testa....
JohanK
Inlägg: 207 Blev medlem: 09 apr 2014, 12:07
Ort: Markaryd Norra Skåne
Inlägg
av JohanK » 22 nov 2014, 09:47
Ska först häfta dit pipan, sen ska jag försöka bygga en överliggande bromspedal istället, hoppas att det funkar vill helst inte behöva flytta bromsfästet i ramen nu när den är lackad och halvt ihopmonterad
Projekt 1976 Puch Dakota 3000