<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Längesedan det blev nån update här, kanske inte passar inte men i brist på kategorin "övrigt" så....
Jodå, mercan gick genom besiktning i höstas med blankt papper. Vardagskörde lite under hösten. Just nu så håller jag på att byta vänster framskärm som var alldeles för rostig. Blir även lite småfix med ytrost på trösklar och en bakskärm.
Upptäckte att det satt helt oanvända nya skivor bak, belägg likaså. Nya handbromsbackar och bakre stötdämpare låg i bagaget så jag bytte dom delarna då jag ändå var i farten. Förutom stödlagerbyten så har jag bara gjort service, renoverat ett bromsok och smörjt upp handbromsen.
En fantastisk bil att skruva med, inte en enda skruv eller mutter har rostat fast, drar man ut en skruv ur t ex en golvbalk så är ytbehandlingen från fabrik intakt. Tvättar man bort smutsen i hjulhusen så ser man originallack där bakom. Underbart!
Känns som att mopedskruvandet ligger helt nere för stunden, mercan är mycket roligare just nu. Men det brukar ju svänga, snart skruvar jag väl Skoterett eller KS50 igen..

<!-- </EdIndex> --></div>