tompas11 skrev: Låt oss satsa på detta!
Ja, det är rätt trevligt.

Jag misstänker att s insett nu att så många är missnöjda med att MP skall vara med och regera. Därför vill S hålla dörrarna öppna för att byta regeringspartner efter nyvalet. Inget konstigt med det. Valresultatet måste ju styra hur nästa regering ser ut och vilken budget den då vill lägga fram. Visst var det dumt att gå ut först och säga att man skulle gå till nyval på den nedröstade budgeten men man hade ju inte haft tid då att analysera och diskutera läget. Förekommer nog en del diskussioner med andra partier också bakom stängda dörrartompas11 skrev:Vindflöjeln som ville vara tydlig.
När S och MP:s budget fallit i riksdagen och extraval eller nyval, otydligt vilket, utlysts så sa Löfven att han och MP gick till val på denna budget. Det skulle vara tydligt för väljarna att de fick klara besked på vad alternativen var - S/MP:s budget eller alliansens. Löfven var också väldigt tydlig med att de hade en väldigt stark budget och att det var därför som de tillsammans med MP gick till val med densamma.
I dag så meddelar Löfven att han vill vara väldigt tydlig med att man inte kan gå till val med en budget som har fallit i riksdagsomröstningen. Det vore ju väldigt dumt och det vill jag vara väldigt tydlig med, sa Löfven.
Jag minns tider när S var ett parti som var väldigt tydligt regeringsdugligt och åtnjöt ett stort förtroende från en tydlig del av svenska folket. Löfven har varit väldigt tydlig med hur han på bara några månader kan rasera detta. Tydligare än så kan det inte bli.
Jag nästan förstår det för det här handlar om prövning och samförståndslösningar. Att starta vattenkraftverk är inte omöjligt, men man måste gå den utstakade vägen för att nå målet.HSE skrev:... En annan sak är vattenkraften, svärfar till en kompis köpte en fastighet med en gammal vattendam och vattenturbin som inte varit i drift på en 20 år men tillstånden fanns. Han började sätta den i stånd men en lokal sportfiskeklubb gick i taket när de upptäckte det och det slutade med så stora problem att han gav upp....
Hmm...Korsnäsgården kommer jag ihåg...56:an skrev:Namnet Ornäs Stugan minns jag sen liten. Det var nåt naturprogram på TV som sändes därifrån
Han kanske inväntar tills det kommer politiska inlägg56:an skrev:Tyvärr kan jag inte se filmen men namnet kommer jag förstås ihåg, det råkade bli en förväxling![]()
Vill du jag ska se filmen måste du posta länken precis som pangerva gör, det funkar![]()
Men var är tompas11, time out![]()
Ja, nu kunde jag se... Det var programvinjetten och det kändes som om det vore en hel evighet sedanFrolzon skrev:Hmm...Korsnäsgården kommer jag ihåg...![]()