Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Hasse »

tompas11 skrev: Låt oss satsa på detta!

Ja, det är rätt trevligt. :wink:

Bild
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Skulle det inte kunna va ett tema på en mopedutflykt, fiskespö, stövlar och draglåda och sen bara dra iväg till nåt ställe där det kan nappa? :idea:
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Alldeles utmärkt förslag 56:an! :thumb:
Själv så började jag med det trevliga flugfisket och flugbindning 1987. :D
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Från Twitter staff_gemini-1.gif

Bild
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Vindflöjeln som ville vara tydlig.
När S och MP:s budget fallit i riksdagen och extraval eller nyval, otydligt vilket, utlysts så sa Löfven att han och MP gick till val på denna budget. Det skulle vara tydligt för väljarna att de fick klara besked på vad alternativen var - S/MP:s budget eller alliansens. Löfven var också väldigt tydlig med att de hade en väldigt stark budget och att det var därför som de tillsammans med MP gick till val med densamma.

I dag så meddelar Löfven att han vill vara väldigt tydlig med att man inte kan gå till val med en budget som har fallit i riksdagsomröstningen. Det vore ju väldigt dumt och det vill jag vara väldigt tydlig med, sa Löfven.

Jag minns tider när S var ett parti som var väldigt tydligt regeringsdugligt och åtnjöt ett stort förtroende från en tydlig del av svenska folket. Löfven har varit väldigt tydlig med hur han på bara några månader kan rasera detta. Tydligare än så kan det inte bli.
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

GH.jpg
GH.jpg (40.65 KiB) Visad 2854 gånger
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Läst på nätet:

Jag ställer samma fråga till våra sjuklöver-politiker och undrar:
- Vad vill ni?
- Hur har ni tänkt att detta ska lösa sig?
Jag ser bara tomma blickar. Och hör bara tomma nonsens-svar. Som t.ex.
- När jag flög högt därovanför, ovanför alla andra som jag rekommenderar att flyga lika högt som mig, så såg jag oändliga vidder som skrek efter utfyllnad av folk!
eller
- Alla som inte tycker som mig är fascister!
eller
- Vi är ska bli en humanitär stormakt!
o.s.v.
Ingen frågar, ok vad händer sen? Vad händer när pengarna är slut/när resurserna inte längre finns? Vad ska alla dessa miljoner/miljarder människor göra då, när de inte längre kan få alla problem lösta genom att bosätta sig i Sverige?

Vad händer när vi inte längre har ekonomiska resurser att vare sig försörja dem som bodde här från början eller dem som kom hit de senaste åren? Eller som kommer att komma hit under kommande år?

Vem ska då ta hand om alla dessa människor? Och hur ska vi då kunna vara en humanitär stormakt?

I alla andra sammanhang talas om att ett uthålligt samhälle är något gott. Vi ska inte slösa upp alla våra resurser här och nu. Vi måste se till att ha uthållighet, så att vi även i framtiden kan ge jordmån till nästa generation. Och den generation som kommer därefter.

Varför är aldrig denna fråga uppe till diskussion när vi pratar om invandring? Varför är det tabu att ifrågasätta volymerna, när var och en kan förstå att volymerna har påverkan på uthålligheten. Om vi bränner allt krut nu är det en självklarhet att vi har mindre resurser att i framtiden vara lika humanitära, goda och värdegrundsempatiska.

Varför ställer ingen denna fråga?

Varför är det så viktigt att bränna allt krut just nu?
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
HSE

Inlägg av HSE »

tompas11 skrev:Vindflöjeln som ville vara tydlig.
När S och MP:s budget fallit i riksdagen och extraval eller nyval, otydligt vilket, utlysts så sa Löfven att han och MP gick till val på denna budget. Det skulle vara tydligt för väljarna att de fick klara besked på vad alternativen var - S/MP:s budget eller alliansens. Löfven var också väldigt tydlig med att de hade en väldigt stark budget och att det var därför som de tillsammans med MP gick till val med densamma.

I dag så meddelar Löfven att han vill vara väldigt tydlig med att man inte kan gå till val med en budget som har fallit i riksdagsomröstningen. Det vore ju väldigt dumt och det vill jag vara väldigt tydlig med, sa Löfven.

Jag minns tider när S var ett parti som var väldigt tydligt regeringsdugligt och åtnjöt ett stort förtroende från en tydlig del av svenska folket. Löfven har varit väldigt tydlig med hur han på bara några månader kan rasera detta. Tydligare än så kan det inte bli.
Jag misstänker att s insett nu att så många är missnöjda med att MP skall vara med och regera. Därför vill S hålla dörrarna öppna för att byta regeringspartner efter nyvalet. Inget konstigt med det. Valresultatet måste ju styra hur nästa regering ser ut och vilken budget den då vill lägga fram. Visst var det dumt att gå ut först och säga att man skulle gå till nyval på den nedröstade budgeten men man hade ju inte haft tid då att analysera och diskutera läget. Förekommer nog en del diskussioner med andra partier också bakom stängda dörrar :wink:
Forumsponsor

HSE skrev:... En annan sak är vattenkraften, svärfar till en kompis köpte en fastighet med en gammal vattendam och vattenturbin som inte varit i drift på en 20 år men tillstånden fanns. Han började sätta den i stånd men en lokal sportfiskeklubb gick i taket när de upptäckte det och det slutade med så stora problem att han gav upp....
Jag nästan förstår det för det här handlar om prövning och samförståndslösningar. Att starta vattenkraftverk är inte omöjligt, men man måste gå den utstakade vägen för att nå målet.

Jag hittade det här på nätet, förfarandet verkar mönstergillt. Garanterat fick han sina önskemål tillgodosedda :D

http://www.ornaskvarn.se/index3.html
HSE

Inlägg av HSE »

Intressant läsning.
Forumsponsor

Namnet Ornäs Stugan minns jag sen liten. Det var nåt naturprogram på TV som sändes därifrån :D
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

56:an skrev:Namnet Ornäs Stugan minns jag sen liten. Det var nåt naturprogram på TV som sändes därifrån :D
Hmm...Korsnäsgården kommer jag ihåg... :roll:

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... KeN_L13-UY
:)
Senast redigerad av Frolzon den 14 dec 2014, 10:23, redigerad totalt 1 gång.
Forumsponsor

Tyvärr kan jag inte se filmen men namnet kommer jag förstås ihåg, det råkade bli en förväxling cocos_acc.gif

Vill du jag ska se filmen måste du posta länken precis som pangerva gör, det funkar :)

Men var är tompas11, time out :?: :roll:
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

56:an skrev:Tyvärr kan jag inte se filmen men namnet kommer jag förstås ihåg, det råkade bli en förväxling cocos_acc.gif

Vill du jag ska se filmen måste du posta länken precis som pangerva gör, det funkar :)

Men var är tompas11, time out :?: :roll:
Han kanske inväntar tills det kommer politiska inlägg :roll:
Forumsponsor

Frolzon skrev:Hmm...Korsnäsgården kommer jag ihåg... :roll:
Ja, nu kunde jag se... Det var programvinjetten och det kändes som om det vore en hel evighet sedan cocos_acc.gif

Det är nästan lite konstigt och se sånt svart/vitt idag, det känns 50-tal trots trots att vi här inte skaffade färg-TV förrän 80-talet :roll:

Det var tvunget för den gamla svart/vita la av, det var som han sa dtr det bara knastrade till när man tryckte på knappen och sen var den stendöd.

Jag kommer ihåg jag var inne i stan och köpte TV:n själv och det var banne mig en dyr grej då, har för mig c:a 4.500 kr för en vanlig standard Luxor 28" färgtv. Vit var den i alla fall och den höll inte särskilt länge, kanske drygt 10 år till mitten av 90-talet och sen var den kass den också. Den gamla höll något längre, 12-13 år nånting. Ingen idé och fråga om det gick och laga, samma svar.
- Det är inte lönt för bildröret är slut.... :roll:

På den tiden undrade jag ibland om det gick och leva utan TV. Numera vet jag att det funkar bara bra men istället undrar jag ibland om det går och leva utan dator och internet :mrgreen:
Låst