Compact - med Ljungmans Star 97 på köpet - bilder

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->o så en rostig step side utanför :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Ett äldre hus i gammalt anrikt kvarter där negerbollar tillhandahålls
i tid och otid :wink:
Chokladbollar heter det väl? tänk på våra afrikanska vänner... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Negerboll:
Ett konditori i Sjöbo som kallade bakverket "negerboll" anmäldes 2003 till Ombudsmannen mot etnisk diskriminering (DO). Granskningen lades ned på grund av att anmälaren inte personligen blev kränkt. En brasklapp lämnades dock om att namnet inte bör användas, eftersom det är "föråldrat (och lätt kan förknippas med) slaveri, förtryck och brist på respekt för människors lika värde".[1] Efter debaclet har bakverket av en del börjat kallas för "Kalla den vad du vill", en benämning som också har synts i skyltfönstret hos vissa konditorier.

I Svenska Akademiens ordlista kom ordet "chokladboll" med första gången i 2006 års upplaga[2], då tillsammans med "negerboll". I de föregående upplagorna fanns endast ordet negerboll med.[3][4] 8) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min bror var med sin lilla grabb å fikade å grabben beställde Negerbollar brorsan viskade då "det heter inte Negerbollar kalla den med brunt strössel för myrstack istället". Väl framme vid kassan sade grabben "jag vill ha en festis å en negerstack" :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Negerboll:
Ett konditori i Sjöbo som kallade bakverket "negerboll" anmäldes 2003 till Ombudsmannen mot etnisk diskriminering (DO). Granskningen lades ned på grund av att anmälaren inte personligen blev kränkt. En brasklapp lämnades dock om att namnet inte bör användas, eftersom det är "föråldrat (och lätt kan förknippas med) slaveri, förtryck och brist på respekt för människors lika värde".[1] Efter debaclet har bakverket av en del börjat kallas för "Kalla den vad du vill", en benämning som också har synts i skyltfönstret hos vissa konditorier.

I Svenska Akademiens ordlista kom ordet "chokladboll" med första gången i 2006 års upplaga[2], då tillsammans med "negerboll". I de föregående upplagorna fanns endast ordet negerboll med.[3][4] 8)
Wikipedia :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Barn är väl underbara - jag minns då jag var till en bekant som har ett barn
som är annorlunda, varvid min son sa: titta - han ser på 2 ställen samtidigt :oops: Ja vad säger man då.... <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp - Wikipedia å ja,ja gooooglade :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Najs 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->offtopic men om barn. Sann från förra veckan då min dotter jobbade extra på dagis 2-5 eller möjligen 3-5 årsavdelning.

Barnen pratade om handikappade då en liten kille säger:
"Jag känner en som är handikappad och han har bara en hand".

Efter ett litet ögonblick säger nästa lille kille:
"Jag känner en som har två händer, och HAN är handikappad!"

Precis som Grannen säger, barn är väl underbara! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om nån vill köpa pumpen så går det bra att komma med ett bud eller roligt bytesförslag.

Jag är inte så fäst vid den faktiskt och det är nog trångt i garaget redan.... <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojoj Pälle, Bussgods tar väl en förmögenhet för att transportera den
till Boden för annars hade det varit intressant.Blä - vi skulle alla bott
i en grotta i skogen,naturligtvis en STOR grotta :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja du kan väl köpa den å börja konkurera med shell :wink:
Själv har jag nog många men om du vill ha ner kostnaden så rensa den invändigt <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vore kul med en fungerande shellmack, kanske man kunde måla den gul
och även med seveneleven loggan :lol:
Uppskattad vikt tom torde bli runt 50 kg.
Bussgods halvpall runt 1000:- :) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaja, du får väl komma och hämta den :D Farsan kör en del i jobbet men han åker aldrig till Boden så det gick ju inte. Skelleftå som längst Norrut... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar