självklart en suzuki k50 -70tal! gick som en klocka och var orginal helt igenom!!
Tur att farsan köpte en riktig moppe istället för nån variatordriven gaypulka med krok för handväskan
Kanske skulle han önskat sig en puch istället....

Herr Lason skulle nog behöva en kur från DR. Novolette då han lider svårt av sjukdomen Sachsofili. Vilket innebär att han får babbelsjuka om hur bra Sachs är så fort han får syn på en mopedmotor av annat fabrikat än just Sachs.NiklasHögberg skrev:om det är en riktig moped med riktig motor. va e då andra mopeder. e de låtsas mopeder??Lason skrev:Äntligen en riktig moppe med riktig motor
Glömde skicka bilderna jag tog... Ska göra det senare...![]()
K50, kan klassas som "en redig moppe". Men enligt mig så är en redig moppe, något som har en ram som i formen påminner om en damcykel med förstärkningar. Och som har en "vanlig" sadel. Limpmopederna är ju förstås ändå mopeder. Men enligt min åsikt så är dom bara ett försök att vara ngt dom inte är, Nämligen 125or. <!-- </EdIndex> --></div>Grannen skrev:En riktig moppe kan menas en sån häringa tingest kanske:
självklart en suzuki k50 -70tal! gick som en klocka och var orginal helt igenom!!
Tur att farsan köpte en riktig moppe istället för nån variatordriven gaypulka med krok för handväskan
Kanske skulle han önskat sig en puch istället....
Han körde skyltmoppe ett tag, och Mamba till vardags, vilken har Dappemotor.. Inget fel på den motorn, men den är ju för stark redan original..NiklasHögberg skrev:om det är en riktig moped med riktig motor. va e då andra mopeder. e de låtsas mopeder??Lason skrev:Äntligen en riktig moppe med riktig motor
Glömde skicka bilderna jag tog... Ska göra det senare...![]()
Fel fel fel. Lason för bubblan. Min första moppe var en Mamba som jag då körde till vardags. Sedan dess har många år passerat och jag är med nuvarande Mamba inne på min 4de, och med Compacten inne på min 22:a moppe.Lason skrev:Han körde skyltmoppe ett tag, och Mamba till vardags, vilken har Dappemotor.. Inget fel på den motorn, men den är ju för stark redan original..
Så nu, riktig moppe = Veteran, ej skyltmoppe, och riktig motor = SachsMest menat på skoj dock, om det nu undick någon...
Jo det avsnittet har jag för mig jag sett, har du ngt minne hur länge föremålet fick ligga?körmoped skrev:Dom har tagit bort rost med cola på mythbusters iallafall, så det kan ju funka
Hade varit ett alternativ, men jag vet en som lyckades dela sin topp när personen i fråga använde sig av fett metoden. Och vill som sagt inte skada ngt. Diesel är tyvärr uträknat pga lukten. Som synes i en lägenhetskällare jag mekar. 5-56? Verkar det verkligen så pass bra?Grannen skrev:Föredrar diesel,5-56 eller ett kapat tändstift med fettnippel på toppen,'
skruva dit toppen och pressa i fettet som skonsamt pressar lös kolven.
alltså om inte förstnämda lyckas.
Doktorn har tillverkat ett tändstiftsverktyg som fungerar bra - det enda
som krävs är att kolven fastnat ovanför kanalerna.
Titta in frammåt eftermiddagen så ska vi se om vi kan väcka liv i monstret. Eller åtminstone få en cylle att stoppa på Saxonetten.Lason skrev:WD-40 är det bästa.
Bara dra väck cylindern... Du bör ändå helst i alla fall gno den med lite smärgelduk på insidan.
Kolven är ju inte i topp, så den är antingen på väg upp eller ner...
Kör i WD-40, och knacka lite försiktigt med träkloss och hammare så kommer den till slut.
Imorrn kväll gör jag inget vad jag vet, ska jag komma förbil eller?
Har lite grejer också om något skulle behöva bytas... Har lite originalkolvar med ok kolvringar om det behövs, och så packningsmatrial med
Har ockuperat barnvagnsförrådet. Sedan vi flyttade hit för nästan tio år sedan har vagnen som syns på bilderna inte flyttat sig en enda mm. En säck med blomjord finns också därinne vars innehåll inte har minskat sedan vi flyttade in. Kort sagt så är jag ganska ensam i just den delen av källaren. <!-- </EdIndex> --></div>Duett_Anders_ skrev:Grattis till fyndet!
Men får du ha grejjerna i fred, med tanke på att du grejjar i en lägenhetskällare som du troligtvis delar med andra hyresgäster?