Hade tänkt köra ner moppen till min arbetsplats så fort jag fått ordning på frambromsen så att jag kan skulptera ihop en nya bromspedal, men nu blir den ståendes minst en vecka till, typiskt!
Testa att segdra lite med den så brukar man märka vart det felar,lågfarten och luftskruven är kompisar.Mest inverkan upp till 1/4 gas därefter nålens läge.Är det efter 1/2 gas så är det huvudmunstycket.Men som du beskriver det så skulle jag nog stoppa i ett mindre huvudmunstycke.Tålamod och förstående grannar är att föredra ;)JohanK skrev:Första provturen med enbart frambroms genomförd, funkade hyfsat bra sånär som på dåligt gassvar på låg och mellanvarv och en pipa som tar i backen vid lutande högersvängar![]()
Har största möjliga munstycke jag hittade i knasaren så jag antar att den går lite fett, men när han bluddrat klart på mellangas sticker han iväg som en utter, rejäl ketchupeffekt.
Bromsen funkar fint men känns lite avigt utan bakbroms, måste se till att snickra klart min bromspedal när maskinen nu står på jobbet.
Är rätt dålig på bestyckning, har lågfartsmunstycket någon inverkan när man ger full gas?
Maskinen vill gärna "böa" och bluddra innan han sticker iväg på högre varv.
Är det bara att testa med allt mindre huvudmunstycken eller ska man börja med lågfarten?