JohanK skrev:Men om jag skruvar ut luftskruven får väl motorn mer soppa, eller är det precis tvärtom?
Det beror normlat på om luftskruven sitter efter eller före trotteln åt vilket håll den resulterar i mer soppa.
Min erfarenhet är att det inte brukar vara så kinkigt med storleken på lågfartsminstycket så att motorn skulle behöva gå illa med det som sitter i från början. Är det konstigheter på lägre varv och svårt att hitta ett vettigt läge på blandningsskruven kan det t.ex. bero på att det är läckage någonstans eller att flottörnivån är för låg.
Vad har du för typ av förgasare?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det är en Dellorto VHST 28mm, nej jag är inte så bekymrad över lågfarten, börjar dock misstänka att mitt huvudmunstycke är för litet, funderar på att köpa en borrsats på jula så man kan mecka ihop egna.
Jag hävdar fortfarande att du har för stort lågfartsmunstycke om du måste ha luftskruven öppen många varv. Men precis som det står i guiden så är det bästa att börja med att få högfartsmunstycket rätt.
Jag är mycket nyfiken på hur detta monster kommer gå med rätt inställd förgasare
Tack för tipset, jag läste på en del om VHST igår och visst är det så att jag snålar om jag skruvar ut luftskruven, så det är som du säger att jag verka ha för stort lågfart.
Verkar vara en bra guide du länkade till, ska fixa hem lite munstycken och sen får man gå loss och göra grannarna arga
Bromspelle äntligen klar, det var betydligt meckigare än jag trodde, men nu är den stabil nog och passar som en smäck, nu måste jag bara ha på lite pulverlack också innan den kan monteras permanent och så att jag kan fylla på bromsvätska och lufta bakbroms.
Fick tillbaka pelle från lack idag och försökte mig på att lufta bakbromsen, hur jag än bar mig åt fick jag inte bromsen att ta ordentligt, och jag behövde nästan trycka cylindern i botten för att få effekt, har konstaterar att min "made in China" bromscylinder är skräp och har istället beställt en Nissin från en CBR600, förhoppningsvis kommer den att funka bättre.
Hoppas även att jag inte behöver bygga om allt för mycket för att få den att passa.
JohanK skrev:Fick tillbaka pelle från lack idag och försökte mig på att lufta bakbromsen, hur jag än bar mig åt fick jag inte bromsen att ta ordentligt, och jag behövde nästan trycka cylindern i botten för att få effekt, har konstaterar att min "made in China" bromscylinder är skräp och har istället beställt en Nissin från en CBR600, förhoppningsvis kommer den att funka bättre.
Hoppas även att jag inte behöver bygga om allt för mycket för att få den att passa.
Har du testat att trycka bromsvätska vi luftnippeln med hjälp av exempelvis en spruta eller oljekanna alternativt att suga bromsvätskan via nippeln med hjälp av en bromsluftare? Båda alternativen brukar funka utmärkt när det jävlas.
Testade båda metoderna, både att trycka genom luftnippel och suga genom den, har flödat igenom säkert tre fyra dl bromsvätska men det funkar inte ändå, cylindern måste vara skrot.
Inte utan respekt man kikar på detta bygge. Alltid impad av dom som får till det runt ett bygge och gör alla dessa små små detaljer som när man tittar på helheten, så hade det kunnat se ut sådär från fabrik