Mustang 577 med Bigblock
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
Re: Mustang 577 med Bigblock
Fint jobb du lägger ner, kul att se!!
Re: Mustang 577 med Bigblock
Dags för en liten update...
För ett tag sen gjorde jag så här: Förlängd header Sen köpte jag en liten Cykeldator och idag blev det så här: Jag har kalibrerat den som jag brukar genom att lägga en fettklick på däcket för att sedan rulla moppen på en bräda och mäta avståndet mellan fettfläckarna.
i det här fallet blev det 1772mm.(det sitter 2,75*17 däck på) GPS:en är bortrest så jag har inte kunnat "kalibrera" på riktigt. Men dom där 102 är garanterat inga glädjesiffror, efter att kört till och från jobbet står det klart att den visar för lite, frågan är hur mycket...
För ett tag sen gjorde jag så här: Förlängd header Sen köpte jag en liten Cykeldator och idag blev det så här: Jag har kalibrerat den som jag brukar genom att lägga en fettklick på däcket för att sedan rulla moppen på en bräda och mäta avståndet mellan fettfläckarna.
i det här fallet blev det 1772mm.(det sitter 2,75*17 däck på) GPS:en är bortrest så jag har inte kunnat "kalibrera" på riktigt. Men dom där 102 är garanterat inga glädjesiffror, efter att kört till och från jobbet står det klart att den visar för lite, frågan är hur mycket...

Re: Mustang 577 med Bigblock
Snyggt svetsjobb på ljuddämparn 

Re: Mustang 577 med Bigblock
Tack 56an..
Såg att jag hade det groteska ljudämparfästet på bilden ovan, fast det har jag bytt nu: Och när jag ändå höll på, fjäderfäste Revision 2... jävlig mycket enklare att demontera fjädrarna nu.
Det har varit mycket lärorikt att labba med längden på pipan. Efter ett tag förstod jag att jag hade två vridmoment-toppar på kurvan, en från motorns eget register och en från pipan. Ju längre pipan blev desto tätare blev det mellan topparna, det här gick att märka med butt-dynon. Ska göra mig en ny ännu längre belly för att prova fram vad som är FÖR långt. Som det är nu är pipan max utjusterad, och pipan och motorns register verkar vara i hyffsat skön symbios men jag har på känn att pipan kunde varit ett par cm längre...
Jo höll på att glömma, hade lite besök, besöket hade en smartphöne med SPEEDO app. Snodde mobilen och Körde EN repa för att testa, cykeldatorn visade 99.7 SPEEDO:n visade 100,8. Den visade fel precis som jag trodde men bara med en ynka kilometer
Det fattas alltså 8 km/h till målet. Ska väl inte vara så svårt...

Såg att jag hade det groteska ljudämparfästet på bilden ovan, fast det har jag bytt nu: Och när jag ändå höll på, fjäderfäste Revision 2... jävlig mycket enklare att demontera fjädrarna nu.


Jo höll på att glömma, hade lite besök, besöket hade en smartphöne med SPEEDO app. Snodde mobilen och Körde EN repa för att testa, cykeldatorn visade 99.7 SPEEDO:n visade 100,8. Den visade fel precis som jag trodde men bara med en ynka kilometer

Re: Mustang 577 med Bigblock
Då har det varit långkalsongrally. Totalt 135 startande Hårdingar trotsade snön och kylan!

Det var snack om vandringspris... Är det någon som har ett förslag på vad för mer fränt jag kan bygga med likadan motor som bas.
Moppen fick pris, De fattade grejen! Jag har lagt en del möda på att det skall se gammalt ut, som linjerna till motorfästet t.ex.

Det var snack om vandringspris... Är det någon som har ett förslag på vad för mer fränt jag kan bygga med likadan motor som bas.
Re: Mustang 577 med Bigblock
Tycker du är värd priset bara för du gav dig iväg på nåt sånt i det här ovädret 

Re: Mustang 577 med Bigblock
Skithäftig moppe! 

Re: Mustang 577 med Bigblock
Snyggt pris också!
Re: Mustang 577 med Bigblock
Frän moped! Själv kom jag inte iväg på något långkalsongrally då alla mina mopeder tycks vara nedskruvade..
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: Mustang 577 med Bigblock
Ett allvarligt problem har uppstått, och jag är djupt deprimerad...
Mailade Roffe på VRM för att tjöpa på mig ett par cylindrar till nästa bygge för att säkra vandringspriset(nåja försöka i alla fall).
Då är cylindrarna SLUT och det verkar inte som att det kommer gå att få tag i fler.
.
Så jag behöver HJÄLP... är det nån som har en sån här cylle till salu?
De är lätta att skilja från orginal ks80 cyllar eftersom de har ett tjockt gjutstålfoder som brukar passa dåligt med portarna, orginalet är hårdförkromat.
Mailade Roffe på VRM för att tjöpa på mig ett par cylindrar till nästa bygge för att säkra vandringspriset(nåja försöka i alla fall).
Då är cylindrarna SLUT och det verkar inte som att det kommer gå att få tag i fler.



Så jag behöver HJÄLP... är det nån som har en sån här cylle till salu?
De är lätta att skilja från orginal ks80 cyllar eftersom de har ett tjockt gjutstålfoder som brukar passa dåligt med portarna, orginalet är hårdförkromat.