Ångrar mer köp som inte blivit av.. T.ex. en äkta Abarth 1000 eller en Austin Cooper S' jag kunde köpt för 20000:-
Bytte bort en fullständigt upprostad Detomaso vid midsommar ifjor mot en monark 1209, inte ångrat det bytet alls.
Mer att renoveringen av denna aldrig tog fart.. Nej, det var ingen hundra på dussinet-Pantera.
Min var ovanlig
Det går åt så många om man vill ha samma vridmoment som i en pigg 426 Hemi
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Faktum är att jag även testat med en Hemi i en av mina Monarscoots för många år sedan.
Projektet lades ned då mina bröstvårtor ständigt sögs ned i fuggarna och Hemin gick fett.
Senare variant på samma scooter men nu med Gilera vevhus, YZ80 växellåda och KX85 vev, cylle och top.
Ryktet säger att den gick till Norge. JC var en salt kille när han byggde den där men sedan blev han förvirrad, sålde allt roligt - och började bygga HD med mycket katalog-guldörnar och dödskallar... Det sägs att han har fransar på handtagen och bandana.
Det är hemskt när människor faller fritt.
J2000E skrev:
Ryktet säger att den gick till Norge. JC var en salt kille när han byggde den där men sedan blev han förvirrad, sålde allt roligt - och började bygga HD med mycket katalog-guldörnar och dödskallar... Det sägs att han har fransar på handtagen och bandana.
Det är hemskt när människor faller fritt.
En fråga. Är det bara jag som blir uppriktigt glad när någon gör ett inlägg, eller kanske snarare ett påhopp, som kan liknas med att få ett finger rakt i ögat? Det gör ont för en stund men efter ett tag kommer njutningen. Ungefär som när bedövningen börjar verka hos tandläkaren, typ.
Bäste J2000E.
Tack för inlägget, nu känner jag mig både stor och stark!
Bifogar en bild på en av min Flathead-Harrys iförd däck med finndubb och som ni ser är denna pjäs så långt ifrån guldörnar och franshandtag som det bara är möjligt.
Tror inte det finns så mycket film från när JC var man och körde moppe men den här visar i varje fall att det gick undan (riktig dålig kvalitet men det är nog vad som finns):
J C skrev:En fråga. Är det bara jag som blir uppriktigt glad när någon gör ett inlägg, eller kanske snarare ett påhopp, som kan liknas med att få ett finger rakt i ögat? Det gör ont för en stund men efter ett tag kommer njutningen. Ungefär som när bedövningen börjar verka hos tandläkaren, typ.
Antar att herrarna brukade hänga på Sixtenforumet förr? där var det "högt i taket" för att uttrycka sig milt.... (det är inte lika högt här...)
Monarken fick egentligen bara bekänna färg på två race innan intresset försvann. Den var kvaltvåa på TTN -07 efter Rose'ns Gilera och samma år blev den första moppe under 10 sekunder på tävlingen i Hudiksvall med en vinst och tiden 9.66.Tilläggas bör att även Rose'n deltog...
Monarken hade egentligen mycket mer att ge men när ligistreglerna luckrades upp och det blev nya klasser med moderna motorer svalnade mitt intresse. Det som var öronmärkt till oss äldre puckon med intresse för det gamla blev helt plötsligt ett SM i moppedragracing typ melodifestivalen. Allt som var skojigt på ett lättsamt sätt, och oftast med en pillzner som tröst blev till ett jippo där man knappt kunde utröna vilken moppemodell som deltog. Inte direkt min kopp av te.
Bifogar några bilder på ett vanligt kalsongryck som jag inte tror att man kommer att se på ett dragrace med dagens regler. Agge och jag slog vad om snabbaste kvalrepan och någon torskade...
Bilagor
kalsongrycketvadslagningomsnabbastkvalrepa.jpg (49.3 KiB) Visad 4111 gånger
J C skrev:En fråga. Är det bara jag som blir uppriktigt glad när någon gör ett inlägg, eller kanske snarare ett påhopp, som kan liknas med att få ett finger rakt i ögat? Det gör ont för en stund men efter ett tag kommer njutningen. Ungefär som när bedövningen börjar verka hos tandläkaren, typ.
Antar att herrarna brukade hänga på Sixtenforumet förr? där var det "högt i taket" för att uttrycka sig milt.... (det är inte lika högt här...)
Så var det och om jag ska vara ärlig så kommer nog den tiden aldrig tillbaka. På Sixten hade vi en förmåga att samla folk som gillade "högt i tak" och dom som anslöt sig och blev medlemmar lärde sig att gilla fenomenet. En festlig sak som vi praktiserade var att inte tillåta smilies På så vis blev skribenterna tvingade att skriva genomtänkta och välformulerade inlägg och jag tror faktiskt att just detta höjde ribban till den höga nivå som vi faktiskt uppnådde på själva skriveriet.
Vi la ned sidan en gång på skoj. Naturligtvis den 1:a april och 6 månader senare när den fortfarande var nedlagd hade vi lika många dagliga besökare som alla andra svenska moppesidor tillsammans. Tårtan hade vid samma tidpunkt 3st besökare varav Lården registrerades för ett besök och J2000E för två.
Sixten var egentligen aldrig tänkt att bli en gigantisk sida men med med många likasinnade dårar som anslöt blev det till en lavin som bara fortsatte att rulla.