Moppar och prylar man ångrar att man sålt

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
J2000E

Re: Moppar och prylar man ångrar att man sålt

Inlägg av J2000E »

J C skrev: Tårtan hade vid samma tidpunkt 3st besökare varav Lården registrerades för ett besök och J2000E för två.
/JC
Vilket j-la påhopp! (valfri smiley)

Och ändå var Sixtens takhöjd bara en blek version av häcklandet och takhöjden på KCTT... :D
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

J C skrev: Vi la ned sidan en gång på skoj. Naturligtvis den 1:a april och 6 månader senare när den fortfarande var nedlagd hade vi lika många dagliga besökare som alla andra svenska moppesidor tillsammans. Tårtan hade vid samma tidpunkt 3st besökare varav Lården registrerades för ett besök och J2000E för två.
Sixten var egentligen aldrig tänkt att bli en gigantisk sida men med med många likasinnade dårar som anslöt blev det till en lavin som bara fortsatte att rulla.

/JC
Vilken Sixtenversion var det?
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Endast 309 mil & såldes alldeles för billigt till "Forumkändisar".... :( :D ____________________ (...skojar bara... :wink: )
Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

men den har det nog bra på logen Zappa... :mutt: hoppas ju på att "bar raketen" kommer att flytta dit också så småningom.. :wink:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

zappafan skrev:Endast 309 mil & såldes alldeles för billigt till "Forumkändisar".... :( :D ____________________ (...skojar bara... :wink: )
Hehe, jag sover inte dåligt om natten i alla fall :wink:
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag kan inte komma på något jag ångrar att jag sålt, däremot finns det flera grejer jag ångrar att jag inte köpt.

Jo förresten, min 15-års moppe hade varit kul att ha kvar.
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

zappafan skrev:Endast 309 mil & såldes alldeles för billigt till "Forumkändisar".... :( :D ____________________ (...skojar bara... :wink: )
Bild
Fin mopedskoter det där, den hade jag aldrig sålt :)
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Får en del ångest av o höra och se saker folk ångrar att de sålt, då jag ångrar alla "roliga" maskiner, te,x min 426a, ny, men ändå läskigt kul...men värst av allt som jag ångrat NÅNSIN, var när jag bytte bort min 1956, 14 års moppe, mot en otroligt slut flakmoppe, jag var 16 vid tidpunkten... :( Nu står den iofs i en bod, och dom sista delarna har hittat hem, förutom stötdämpare och avgasrör....
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

56:an skrev: Fin mopedskoter det där, den hade jag aldrig sålt :)
Njae jag kände bara att den var fin, men skulle nog inte köras så mycket (pallar inte med "toppfarten" på otrimmat...) så då tänkte jag att istället för att stå i ett hörn å samla damm, är det väl roligare att fler får se den på Raketbasen..... :D
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Ja, du får nog fara dit och titta på den för samlare brukar inte så gärna sälja men köper desto hellre, alltså samlar. Jag tillhör själv delvis det släktet. Men jag ser ingen idealitet, snarare konkurrens. En kommers mao. Klubben hade en utflykt till en samlare alldeles nyligen men jag kände inte alls för och följa med. Titta på rader av nyrenoverade veteranmopeder ståendes inomhus och som är någon annans ej heller till salu, handen på hjärtat hur intressant är det? Känner man ägaren något, som t.ex. Raketbasen, så är ju saken givetvis en annan för då är det ju en personlig kontakt man är och hälsar på.

För mej är veteranmopeder tillbaka där jag började och det var nog lite planerat i bakhuvudet eftersom jag sparat en del bitar sen tiden det begav sig men så mycket jag släpat ihop nu hade jag inte då på långa vägar, undantag för "svåra bitar" som var lättare att få tag på då. Otrimmat eller så gott som var det som gällde då så det känns naturligt även nu. Det där med snabbt, större motor och flera hästkrafter det var ju lätt mc och motorcykel så det fick vänta nåt år, man var ju rädd om lämpet.

Mycket har ändrat sig med tiden men intresset finns fortfarande, minst lika stort nu, snarare större, skillnaden är bara att man inte kan ägna all tid åt det som man kunde göra då. Det var ju "bara" skolan och så jobbade jag lite i cykelaffären innan dom stängde kl 18, hem och hushåll och resten det skötte ju föräldrarna så man kunde meka fritt utan och känna att nåt annat måste göras.
Skriv svar