Nu får det ta mig f.. sluta snöa!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här uppe är det snöfritt..(ca 80cm puder) har inte snöat på en vecka nu så man har hunnit få bort det som kom. Har ju en fin spade (BobCat 453:a) tillverkade en snöskopa till den förra vintern så nu är det bara kul när det kommer snö.. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag har också hittat nya muskler. jag har skottat dryga 100 Kvadrat tak.
Ska till och skotta taket på jobbet imorron. Ungefär 150kvm, låg 45cm när jag var uppe idag och kollad, i 5 olika lager med ömsom blötsnö, ömsom pudersnö. Efter lite snack med en god vän på ett maskinföretag här i kalmar så lyckades vi ragga upp en snöslunga modell special. Dom har själva köpt den för att röjja taket på sin byggnad. men vi skulle få låna den imorron. tydligen ska banden vara skonsammare mot takpappen än en hjulgående version

Som sagt så är den förhoppningsvis tillräcklig: http://www.hondamc.com/hmcc/templates/Page____7782.aspx

Väderstollarna har ju lovat bortåt 5dm snö inatt. så den lär ju få jobba. :twisted:

Slänger upp några bilder och kanske en film, såvida maskinen inte kräver tvåhandsfattning för att ta sig frammåt. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På andra sida vägen där jag bor är det -25 kl 02.00 mot Lördag.
Klart att det ska vara snö i Februari - det är ju vinter, men inte som
Conrad skrev att den är kvar en månad till, här ligger snön in i maj :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jävla snö....snöstorm och en massa snö, alla tåg inställda och ingen plogbil så långt ögat kan se.
Höll på 45 minuter med att gräva loss en Opel Corsa som parkerat i en snövall.
Jag som var så glad förra Söndagen när det droppade från taken och solen sken och vägarna började smälta upp.....provade med tumstocken på gräsmattan 84 cm snö.... <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha då var det dags igen ,var ute i morse och fick bort det värsta men inte fan har det slutat snöa än.
Nä det gäller att hålla snön borta så man kan gå till grannen å få sig en garage öl.
:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä nu räcker det! :freakin mad: Nä det gör det uppenbarligen inte för det snöar utav bara h.....e och det ska fortsätta. :cold:
Ska bort ikväll. Tar bilen dit så får jag bestämma när vi kommit dit om jag kör hem eller slider_cheers.gif och pulsar 2,5km Bild

Så här har det inte sett ut i Göteborg sedan 50-talet efter vad jag kan minnas staff_annoyed

Bild Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har det då inte blivit nån snö idag, men har blåst som attan så det har varit svinigt kallt ute -15 grader med snålblåst lär nog bli åtskilligt kallare i kväll misstänker jag... :? så det blir nog en liten *rackare* slider_cheers.gif i stugvärmen ikväll.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->knallblå himmel -22 å välsopat på gator.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snöat non-stop sen igår här i Västerås. Det blåser hårt också! Så inge trevligt att vara ute... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där var mycket snö för att vara i Göteborg! :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har vart hos grannen och fått ett par garage pilsner :lol: nu käns livet lite lättare,skall göra en liten skottar runda igen och sedan värma lite glögg slider_cheers.gif japp med samma granne som innan,nu käns det inte lika jävligt längre mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Husqvarna 1247

skojj utan sommar!

Inlägg av Husqvarna 1247 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycke gnäll äre!!! kolla va roligt men kan ha i snön skulle aldrig gått att göra när det är sommar!!
www.youtube.com/watch?v=4s5Tb17iHBs
eller sök sparkrace runndagarna!!
Och kom ihåg det är bara dumma och lata som fryser..... <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy faan!!

Skottat gården fyra gånger idag. Det vräker ner nonstop och blåser som fanken. Tänkte ta fram skotern och ta mig en liten sväng, men den står insnöad i växthuset med en snödriva från helvetet (om det finns sådana där i värmen :D ) framför dörren. Men, men, efter regn kommer ju sol säger man. Men jag börjar tro att efter snö kommer ännu mer snö. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Istiden är här! Det kommer vara vinter året om. :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha. Och vart tog snacket om växthuseffekten vägen nudå? :roll:

:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar