erlan skrev:tät pressenning eller plast funkar inte har jag fått lära mig en gång i tiden.
det blirkondens och mögel uner den.
tapapp andas tydligen så det funkar.
erlan
Jag kollade nu och det blev visst 32,6 mm regn här i går så jag är nog tacksam att presenningen ligger där den ligger.
Mögel är ett otyg men det är redan delvis mögelskadat därinne tyvärr. Jag är känslig för sånt så jag måste vädra ur den delen närmast innan jag kan gå in där.
Jag är inte särskilt snickarkunnig men har sysslat en del med ved och där har jag konstaterat att täcka ved med presenning här helt värdelöst, men kan gå på vintern om veden är någorlunda torr. Plåt däremot går alldeles utmärkt att täcka med.
Jag har begagnad plåt som kan räcka till hela ytan men blir som ett lapptäcke med olika färger och sorter men det gör mig ingenting.
Jag har också pratat lite med folk och dom säjer man inte ska lägga plåten direkt på utan regla först. Och då tänker jag mig tunna ströläkt som jag har ett knippe av och sedan 1 tums bräder på flaten. Skulle det kunna funka?
Ett slag tänkte jag låta presenningen ligga kvar men det kanske inte är så bra då?
Måste man lägga underlagspapp eller kan man lägga plåten ändå med luftspalt mellan som då reglingen ger?