E-Type Gott & Blandat....

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström

Re: E-Type Gott & Blandat....

Inlägg av Conrad Engström »

Det är bra om man planerar vad man skall ha för bussningar i bakvaggan. På några har jag bronsbussningar med smörjnipplar. På andra har jag fiberbussningar. Man får inte använda axel eller ytterdel på vaggan som lageryta. Svarvad stålhylsa, med slipad yta, inpressad i vaggan. Innanför brons eller fiberbussning, på svingaxeln. Planera för största lageryta. Gummibussningarna som sitter orginal, duger för 30 km och fina vägar. Skall det gå undan behöver man stummare material. På en av mina har jag dessutom boxat axeln för vaggan. :D
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Conrad Engström skrev:Bromspedalen får man göra ny, eller bocka om. Jag har även förkortat bromsarmen bak, för att få större slag på exentern.
på mitt fäste funkade original orörd bromspedal, då borde väl även bakre bromsarm räcka till :hmm:
jag tänkte prova att använda en sån här på vänstersidan när det blir dags för en egen högerdrevad tajp,

Bild
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

kejsaren skrev:
Conrad Engström skrev:Bromspedalen får man göra ny, eller bocka om. Jag har även förkortat bromsarmen bak, för att få större slag på exentern.
på mitt fäste funkade original orörd bromspedal, då borde väl även bakre bromsarm räcka till :hmm:
jag tänkte prova att använda en sån här på vänstersidan när det blir dags för en egen högerdrevad tajp,

Bild
Har en 80TS främre bromsarm som jag tänkte prova med.
Jag får tacka för alla tips,nu börjar man bli riktigt sugen på att dra igång.

Var o hämtade en tank nu i kvällningen,såg helt ok ut.Lite andra prylar får jag levererade till Mellsta nästa helg.
Sen är det bara att pilla igång :bananas:
sidecarrob

Inlägg av sidecarrob »

Ska bli roligt att följa detta projekt. Dina objekt blir ju alltid bra. Lycka till :D
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Satt och kikade på ramen förut å funderade på vad som saknas mer.
Fotpinnar bla saknas och det brukar bli fantasipriser på sådana.Vet jag läste nån tråd som någon hittat nån annan modell som passade,nån som har en susning ?
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

finns puch-fotpinnar som "går"att använda ,men fula och högre än E-Type.dom får du inte använda :D
sen tror jag att DBS sport,panter har samma delning, är väl ett mer godtagbart alternativ.annars finns det nytillverkade som går bra på ett ombygge(är inte riktigt samma godstjocklek).skicka PM eller ring om du är intresserad
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

musköchrister skrev:finns puch-fotpinnar som "går"att använda ,men fula och högre än E-Type.dom får du inte använda :D
sen tror jag att DBS sport,panter har samma delning, är väl ett mer godtagbart alternativ.annars finns det nytillverkade som går bra på ett ombygge(är inte riktigt samma godstjocklek).skicka PM eller ring om du är intresserad
Kalas,jag återkommer när jag drar igång lite efter Mellsta thumb_up
musköchrister

Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Lite mera prylar trillade in under helgen i Mellsta,tack Christer thumb_up
en tank från Tompa thumb_up
Beställde bromsbackar mm från Kreidlerparts i tisdags och fick levererat till dörren på torsdag,det är det få svenska leverantörer som fixar thumb_up för dom:
Får väl smyga igång lite med motorfästet när det mulnar på :D

Bild
tture

Inlägg av tture »

Ser trevligt ut ..fina bitar på ditt bord 8)
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Det blir inte mycket pillat i det goa vädret,men slinker in i lekstugan ibland för att få nåt att fundera på i solstolen :D
Det blir nog en hel del som måste tillverkas,vissa delar verkar vara lite svåra att få tag i.
Här får det bli tillverkning av distans (om nu ingen råkar ha en på hyllan)
En distans med nedfräst gängad del som går in i vaggan.

Bild
musköchrister

nu har du nog varit i solen för mycket,eller också förstår jag inte.om du tänker göra likadant som på hö sida,så kommer du nog inte att kunna få ihop det.du måste ha en vanlig rund distans för att kunna montera ihop det.axeln har avfräsningen så den styr i svingen

Bild
uploading pictures
Bild
take a screenshot

rätta mig om jag har fel
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

musköchrister skrev:nu har du nog varit i solen för mycket,eller också förstår jag inte.om du tänker göra likadant som på hö sida,så kommer du nog inte att kunna få ihop det.du måste ha en vanlig rund distans för att kunna montera ihop det.axeln har avfräsningen så den styr i svingen

rätta mig om jag har fel
Haha,nej du har inte fel.Det är jag som har mycket ideér och lösningar.
Tänker inte utveckla dom mer här just nu,utan nu solar vi på istället så får vi se vad det blev när det molnar på :wink:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Fälgbanor trillade in idag,då blir det att klura ut ekerlängd ikväll :D

Bild
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Rejsigt! Har du funderat något på kulör än?
Skriv svar