Besök av Martti

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Besök av Martti

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ikväll fick Hallsta Moppers besök av en klurig herre vid namn Martti.
Det blev en mycket intressant kväll !
B.l.a startade han sin 4-taktade Flinta motor som han byggt själv :D

Reportage och bilder finns här:
http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about1108.html <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flinta motorn var cool, gött ljud med :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan va coolt!!!!!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt fantastiskt! :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fruktansvärt skicklig å pedant kille med riktig finish på prylarna! perfekt in i minsta detalj slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:worship: Vad jobbar han med till vardags? <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite historia om mig och Marti.
Som jag skrivit tidigare hjälpte jag Cykelhandlare Falk i Västerås, på Storagatan.
Tvärs över gatan hade öppnat en affär som sålde tekniska överskottsprylar från ASEA och jag var nyfiken och gick dit. Där stod Marti, som kund och jag blev kvar där i 3 timmar och surrade. Det här var 1980. Då jobbade han på ASEA och tillverkade provdelar till atomkraftverk, bara experimentbitar.
ASEA lade ner eller om dom sålde men han fick sluta.
Han fick genast jobb på en firma som hette Bennströms och renoverade motorer.
När SAAB turbo kom klarade inte fabriken av att slipa vevaxlar till bilarna, men Marti klarade det.
När det skulle trimmas Volvo och man svarvade av svänghjulen så sprack dom och gick sönder och man frågade förståss Marti. Sedan han svarvat ner ett svänghjul så sprack dom aldrig mera.
När Bennströms bytte ägare var nya ägaren ingen motorrenoverae utan en bankman och slutet förstår alla.
Numrea jobbar Marti i Hallsta på axelfabriken och ser till at alla maskiner fungerar.
Dessutom hade han på sidan om Forsta mekaniska. Han gjorde allt möjligt till småindustrer runt Kolbäckstrakten. dessutom har han tillverkat delar till moppar krosshojar och gokartar. Cylinderfoder, lagerlägen, vevaxlar, maskindelar mm.
För mig en viktig sak tvärmatningsskruven med nonie till min svarv. :D
Dessutom har han en trädgårdsodling som inte många har.

Gissa om vi två tokar har haft glädje av varandra. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->klart imponerande :worship: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad + Matti = SANT :lol:
Skämt åsido - stenkul att det finns kvar sånna kluriga gubbs som gärna
delar med sig av allt "vansinne" som kläcks fram under deras livstid - det
är vad som kallas framtiden.
Grattis ni som har en sån Uppfinnarjocke i grannskapet :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar