<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite historia om mig och Marti.
Som jag skrivit tidigare hjälpte jag Cykelhandlare Falk i Västerås, på Storagatan.
Tvärs över gatan hade öppnat en affär som sålde tekniska överskottsprylar från ASEA och jag var nyfiken och gick dit. Där stod Marti, som kund och jag blev kvar där i 3 timmar och surrade. Det här var 1980. Då jobbade han på ASEA och tillverkade provdelar till atomkraftverk, bara experimentbitar.
ASEA lade ner eller om dom sålde men han fick sluta.
Han fick genast jobb på en firma som hette Bennströms och renoverade motorer.
När SAAB turbo kom klarade inte fabriken av att slipa vevaxlar till bilarna, men Marti klarade det.
När det skulle trimmas Volvo och man svarvade av svänghjulen så sprack dom och gick sönder och man frågade förståss Marti. Sedan han svarvat ner ett svänghjul så sprack dom aldrig mera.
När Bennströms bytte ägare var nya ägaren ingen motorrenoverae utan en bankman och slutet förstår alla.
Numrea jobbar Marti i Hallsta på axelfabriken och ser till at alla maskiner fungerar.
Dessutom hade han på sidan om Forsta mekaniska. Han gjorde allt möjligt till småindustrer runt Kolbäckstrakten. dessutom har han tillverkat delar till moppar krosshojar och gokartar. Cylinderfoder, lagerlägen, vevaxlar, maskindelar mm.
För mig en viktig sak tvärmatningsskruven med nonie till min svarv.

Dessutom har han en trädgårdsodling som inte många har.
Gissa om vi två tokar har haft glädje av varandra. <!-- </EdIndex> --></div>