Husqvarna Cornette Sport -60

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Wompa

Re: Husqvarna Cornette Sport -60

Inlägg av Wompa »

Blir ju skitbra!

Hur går det med motorn :D
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Snyggt jobbat! thumb_up
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
19alex91

Inlägg av 19alex91 »

Wompa skrev:Blir ju skitbra!

Hur går det med motorn :D

Motorn är klar. Ska bara dit med svänghjulet och ställa tändning . Måste fixa elen först. Ja har ju också utanpåliggande tändspole. Sen ska ja test starta den. Ja är ivrlig till 1000 att då höra hur den låter :)
Användarens profilbild
19alex91

Inlägg av 19alex91 »

Raketsport skrev:Snyggt jobbat! thumb_up

Tack :):)
Användarens profilbild
19alex91

Inlägg av 19alex91 »

nu kommer en uppdatering utan bilder för första gången.
Nu är styret på och gaswire och handväxelwire är på plats på styret efter att jag lött nipplar på wirarna. Jävla pill det va.

Innan hade jag införskaffat mig en ny12mm puch förgasare som införhandlades på bikenet, dom hade nån rea. köpte en adapterplatta och kasta på förgasaren. I första annblicket så funka det fint fint. Men efter några gasvarv så märkte jag att gaswiren kom ikläm. Det var väldigt trångt pga adapterplattan. så gaswiren tog i mopedramen. Tog då en funderare på va ja skulle göra....

Då kom jag på att när jag va på Eskilstunamarknaden nu i sommras så köpte jag beg gashandtag , handväxel och en Encarwi förgasare. :D Men den är beg så får se hur den är i kondition. Det sitter ett fast munstycke på den. Men ingen tomgångs skruv?? :/ men men får se hur de går med det. Förgasaren sitter på plats och den nya förgasaren som va tängt till att ha på cornetten får väll ligga på hyllan tills den kommer till användning.

Och vem har fått punka på framdäcket då??? Va lite vårdslös kanske när ja satte in nya slangen. ska kanske ta och köpa däckjärn istället för att använda medsel xD blir nog billigast så. Blir att ta med däcket till jobbet imorn och fixa punkan.
Användarens profilbild
Wompa

Inlägg av Wompa »

Tomgången justeras med vajersträckarn på gashabdtaget och på förgasaren.
Alltså du får tomgång när du höjer trotteln ;)
Användarens profilbild
19alex91

Inlägg av 19alex91 »

Jo misstänkte att de va på de viset. Då är de inte mkt som kan få fel xD . Tack för upplysningen. :)
Användarens profilbild
19alex91

Inlägg av 19alex91 »

Hallå alla :) skulle vara tacksam för lite hjälp. Har en encarwi förgasare på moppen men bara ett fast munstycke. Så tomgången ställs med gaswiren så trotteln är öppen en viss bit hela tiden. För 2dagar sen fick jag liv i den. Men den starta va nära på och dö för att sedan varva upp lite sen dog den. Kan ju tilläggas att jag inte hade kröken på då. Men nu är kröken på och ja har ställt tänningen ETT ANTAL gånger. Men när man trampar så smäller de till och de bolmar rök ur förgasaren. Såg även att det hade runnit ner soppa på kröken. Ja vet även att nålen på flotören inte är riktigt 100rak. Whats the problem?
Skriv svar