nu kommer en uppdatering utan bilder för första gången.
Nu är styret på och gaswire och handväxelwire är på plats på styret efter att jag lött nipplar på wirarna. Jävla pill det va.
Innan hade jag införskaffat mig en ny12mm puch förgasare som införhandlades på bikenet, dom hade nån rea. köpte en adapterplatta och kasta på förgasaren. I första annblicket så funka det fint fint. Men efter några gasvarv så märkte jag att gaswiren kom ikläm. Det var väldigt trångt pga adapterplattan. så gaswiren tog i mopedramen. Tog då en funderare på va ja skulle göra....
Då kom jag på att när jag va på Eskilstunamarknaden nu i sommras så köpte jag beg gashandtag , handväxel och en Encarwi förgasare.

Men den är beg så får se hur den är i kondition. Det sitter ett fast munstycke på den. Men ingen tomgångs skruv?? :/ men men får se hur de går med det. Förgasaren sitter på plats och den nya förgasaren som va tängt till att ha på cornetten får väll ligga på hyllan tills den kommer till användning.
Och vem har fått punka på framdäcket då??? Va lite vårdslös kanske när ja satte in nya slangen. ska kanske ta och köpa däckjärn istället för att använda medsel xD blir nog billigast så. Blir att ta med däcket till jobbet imorn och fixa punkan.